test na drogy 2
tenda
Dobry den,
dekuji za odpoved k memu dotazu, ktery je zde veden pod cislem 386827. Nicmene mam jeste doplnujici otazku. U kompletniho toxikologickeho vysetreni jsou hledany uplne vsechny zakazane latky? Konkretne me zajima psilocybin. Byl by tedy test na nej soucasti kompletniho toxikologickeho vysetreni?
Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
představte si toto toxikologické testování jako necílený screening, tj. analýzu, která je schopna odhalit tzv. extraktivní látky, což jsou v podstatě všechny látky, které jsou z biologického materiálu (různými metodami extrakce) extrahovatelné.
Druhou možností je pak tzv. cílený screening, tj. analýza, při které se vyhledávají jen konkrétní látky - tohoto typu analýzy se používá např. v antidopingových kontrolách - je jasný seznam láek, které sportovec nesmí mít a pouze tyto se hledají.
V klasické soudní a klinické toxikologii se však používá hlavně první typ screeningu, tj. necílený screening, který je schopný odhalit široké spektrum látek.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec