nežádoucí účinky dlouhodobého kouření marihuany
Petule
Dobrý den,
zajímalo by mě jaké jsou nežádoucí účinky dlouhodobého kouření marihuany. Na http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3pcanu2.html jsem si našla účinky dlouhodobého kouření jointů, ale můj přítel hulí bongy. Je to srovnatelné??? Poslední dobou dost často ráno kašle tak, až se pozvrací. Bojím se aby neměl něco s plícemi, nebo žaludkem. Na druhou stranu k lékaři asi nepůjde...

Odpověděl: Amrit Sen
Peťule, zdravím Vás, díky za důvěru.
Dlohodobé užívání marihuany fourmou kouření "jointů", nebo "bongů", je srovnatelné. Rozdíl je pouze v tom, že "bong" kouř ochladí, což může být z jedné strany sice pro plíce šetrnější, na druhou stranu tak uživatel do plic natáhne daleko více kouře, potažmo i THC, včetně všech zplodin v kouři obsažených, takže jde, slangově řečeno, o "větší pecky", které zdraví rozhodně nešetří.
Takto na dálku nedokáže nikdo stanovit skutečné příčiny potíží přítele, které sice mohou s jeho dlouhodobým užíváním THC, s největší pravděpodobností, úzce souviset, možné je ale i to, že mohou mít původ jinde.
Přesnou diagnózu a příčiny může diagnostikovat pouze lékař, po podrobné prohlídce a odborných vyšetřeních.
Pokud přítel s potížemi, které má, k lékaři jít nechce, zkuste mu doporučit, aby zašel k odborníkům, kteří se zabývají drogovou problematikou, se kterými může situaci nezávazně, bezplatně i anonymně probrat. V týmech těchto služeb bývá často zastoupen i lékař.
V Praze s uživateli marihuany dlouhodobě úspěšně pracuje například Denní stacionář SANANIM, podobně může nejlépe nejdříve telefonicky, přítel kontaktovat pracovníky smíchovského K-centra a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, zkušení odborníci příteli doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, zlepšit, s vyhlídkou minimalizace zdravotních problémů, nebo úzdravy.
Kontakty:
Denní stacionář DST SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
16.00 - 17.00 - rodič., partn. konzultace
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Kontaktní centrum KC SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Užitečné informace k marihuaně, užívání i souvisejím rizikům najdete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Také na webu Končím s hulením?, organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
http://www.koncimshulenim.cz/
Přeji Vám i příteli vše dobré,
Amrit Sen.