Detekce pervitin, speed, extaze
Natr
Dobry den, precetl jsem jiz mnoho odpovedi na toto téma, ackoli jsou všechny zodpovidane odborniky, často se lisi.
Naposled jsem nasel informaci ze po 24 hodinách jsou sliny i krev cista.
Nevim jak pot ci moč....
Další dotaz je ohledne testeru.
Drive jsem se u policie setkával s testerem který stiral pot z cela, nyní jsou obvyklejsi slinne testy. Nevite zda to ma policie nejak sjednocene, daji se takove testery nekde koupit?
Za odpověď předem dekuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotazy.
Ano, mohou se lišit. Je to tím, že je velmi obtížné odhadnout tyto časy vzhledem k individuálnímu nastavení organizmu, vzhledem k individuální kvalitě a čistotě užité drogy, vzhledem k tomu, jestli uživatel chronik nebo jen experimentátor, vzhledem k dalším faktům, jako je např. konkrétní analytická metoda atd.
K Vámi udávaným 24 hodinám - inu, nebyl bych tak striktní. Závisí opravdu na mnoha faktorech, ale pokud jde pouze o krev a sliny, pak je možnost, že opravdu za 24 hodin bude hladina neměřitelná, ale jak jsem psal výše, je možné, že to tak nebude...
V moči u chronického uživatele lze pervitin a jeho metabolity prokázat až v řádu několika týdnů (např. 3 týdnů), v krvi je to podstatně kratší dobu, tj. v řádu dní (cca 3 dny - podle výše zmiňovaných faktorů) a ve slinách je to obdobné jako v krvi. Z toho také vyplývá rozdíly mezi biologickými vzorky, resp. rozdíly v zamýšlených analýzách: pokud potřebuji kontrolovat abstinenci jedince, je vhdoná moč, protože v ní lze prokázat látky dlouhou dobu nazpět; pokud potřebuji aktuální ovlivnění jedince, pak je pro screeningové testování vhodné odebírat sliny a v krvi pak stanovit koncentraci látky.
Myslím si, že policie asi bude testy nakupovat centrálně, tj. bude se soutěžit dodavatel, který v daném období dodává testovací soupravy - tak je možné asi jediné sjednocení. Ale také to nemusí být pravda a jednotlivá oddělení v různých městech nemusí tedy mít stejné sety.
Jestli lze takové sety koupit jako soukromá osoba netuším, asi ano - zkuste pohledat na internetu.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec