Závislost na pervitinu
Zoufalý syn
Dobrý den má matka je několik let závislá na pervitinu a před 3 roky se mi svěřila a slíbila že s tím přestane. Ano přestane vždy jen dokud to nepřežene s alkoholem. Dvě piva nevadí ale jakmile si dá více a je (Ožralá) Tak jí je všechno jedno a shání ten slavný pervitin. Pak až se z toho vyspí tak se omlouvá a takhle to je 3 roky dokola a já s přítelkyní už to psychicky nedáváme a nevíme si rady. Prosím vás co by jsme měli dělat a jak postupovat. Děkujeme :-(

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je mi líto, že musíte s matkou řešit takové problémy, obvykle to bývá spíš opačně. V každém případě se zdá, že se u ní děje to, co u mnoha bývalých uživatelů. Jakmile ztratí zábrany vinou jedné drogy (alkoholu), nejsou schopni je udržet v žádném směru. Jedinou obranou v takových případech je nepít. Otázka je, proč má Vaše matka potřebu se opíjet, přeci jen už jí není šestnáct. Nepíšete příliš podrobností, co se v minulosti dělo, ale myslím, že by bylo dobré, kdyby Vaše matka prošla ještě nějakým ambulantním doléčováním, včetně prevence relapsu, aby se jí takové excesy nesávaly. O to spíš, že se za ně pak stydí a tím se roztáčí nekonečný kolotoč. Zkuste jí to navrhnout v situaci, kdy bude přístupná nějaké dohodě.
Určitě by se našlo víc opatření, abyste se z toho "nezbláznili". Bylo by ale lepší probrat je osobně, přeci jen možnosti internetové poradny jsou omezené.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, mohl byste Vy nebo oba s přítelkyní přijít probrat situaci k nám, do Poradny pro rodiče a příbuzné uživatelů (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html). Pokud byste potřebovali kontakt jinde po republice, dejte vědět, kde  by to mělo být, ráda Vám nějaké zašlu.
Přeji hodně sil!