THC v moči
Valentýna
Dobrý den, chtěla bych vědět jak dlouho bude marihuana prokazatelná v krvi po jednorázovém užití. Všude píší něco jiného, někde dokonce, že po jednorázovém užití pouhé 2 dny. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Valentýno.
K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří:
Co se týče doby prokazatelnosti z tělních tekutin, tak právě v moči se THC (účinná látka marihuany) drží nejdéle, zde orientační údaje:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Stačí to v tuto chvíli takto? Pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte napsat znovu.
S pozdravem MK