přítel bere pervitin
Beruška
Dobry den ,
Jen jsem se chtela zeptat uz jsem sem ohledne tohoto tematu psala, pritel bere pervitin uz pres pul roku a nedari se mu to utnout uplne vzdy to vydrzi max tyden ale ted ma stavy ze kdyz to nema cca 2 dny tak mu je zle a kdyz byl u doktora kvuli zdravotni prohlidce kvuli nastupu do prace tak mu doktorka rekla ze ma strasne nizky tlak uz dvakrat ale ted na posled mu rekla ze uz je to kryticky at jsi de lehnou ze je to na odleni myslite ze je to tim pernikem ? On sam rika ze mu je zle . Chci mu pomoct prosim poradte co stimto problemem muzu udelat nebo mu nejak pomoct uz jsem psychicky vycerpana nedari se mu prestat :( dekuji moc za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
extrémně nízký tlak není zrovna typický následek užívání pervitinu. Ve chvíli intoxikace, tedy když pervitin zrovna působí, se naopak tlak zvyšuje. Je tedy možné, že přítel měl nízký tlak už dříve a intenzivním užíváním si ho zvyšoval. Když ho vysadí, může to být velký kontrast. To je ale opravdu jen "možná", všechno jsou to domněnky. Hlavně bych se řídila lékařkou, která přítele viděla, problém je, že asi nevěděla, že je uživatelem. Pak tedy nemohla jeho stav dost dobře zhodnotit. Asi by bylo nejlepší obrátit se na nejbližší K centrum - kolega už Vám myslím nějaké kontakty posílal - a tam požádat o kontakt na lékaře, který pracuje i s uživateli. Ten by pak jeho stav zvážil a řekl, co dál.
Druhá věc je, že Vy už jste vyčerpaná, což se vůbec není co divit. Myslím, že i Vy byste si zasloužila nějakou péči. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, dejte vědět.