Hledém léčebnu
Martin
Dobrý den . Potřeboval bych telefonní a emailový kontakt a adresu na léčebnu nejblíže okresu Teplice která léčí závislost na droze Heroin a má smlouvu s Všeobecnou zdravotní pojišťovnou .Potřeboval bych poradit jestli může léky na odvyknutí této drogy předepisovat obyčejný psychiatr nebo neurolog a jaké odvykací léky se k odvyknutí této drogy používají .Za odpověď vám předem děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás, díky za důvěru.
Jestli požadované informace potřebujete pro sebe, rád bych Vás podpořil v rozhodnutí závislost a užívání řešit.
Ptáte se na více věcí najednou, pokusím se odpovědět na otázky postupně, možná v jiném pořadí.
Léčebnou máte na mysli zřejmě zdravotnické zařízení, ve kterém se, po splnění všech náležitostí, léčit můžete. Snad chápu správně, že volíte pobytovou léčbu, což schvaluji, přestože si myslím, že by pro léčbu závislosti na heroinu byla vhodnější dlouhodobější léčba v terapeutické komunitě, na jejíž hrazení se sice klient zčásti spolupodílí, ale většina klientů si vyřídí, že tuto částku hradí "sociálka". S vyřízením těchto náležitostí, které je nejlepší mít ošetřeny ještě před nástupem na detox, Vám, pokud byste to nestihl, mohou pomoci sociální pracovníci jak příslušné léčebny, tak terapeutické komunity.
Pobytové léčbě v TK i ve zdravotnickém zařízení předchází povinný detox, kde v krajních případech, zařízení od zařízení, mohou pacientovy útrapy po nejnutnější dobu mírnit medikací. Po detoxu a nástupu do pobytové léčby se žádné odvykací medikamenty nepoužívají. Po ukončení pobytové léčby následuje dlouhodobé doléčování, které je nezbytnou součástí procesu úzdravy, a bez kterého se šance na dlouhodobou abstinenci radikálně tenčí.
Možná mícháte pojmy, nebo jsem dotazu správně neporozuměl. Pokud máte na mysli léčbu substituční, kterou poskytují zdravotnická zařízení i některé nestátní služby, ta nemá s pobytovou nic společného a žádný detox není třeba. Je dobré větet, že jednou z podmínek substituční léčby je abstinence od všech návykových látek, která je průběžně kontrolována testováním na jejich přítomnost. V našich krajích však tento typ léčby většinou k abstinenci nevede. Léky, respektive "náhradní opioidy", které se u nás k substituční "léčbě" používají, jsou Subutex, Suboxone a Metadon. Ty jsou sice v legální distribuci znatelně levnější, než nelegální drogy a nelegálně distribuovaná substituce, zadarmo však zdaleka nejsou a pacient, klient, si je hradí.
Neurolog určitě substituční léky nepředepisuje. Většinou jde o specializovaného psychiatra, možností je víc. Záleží na oblasti, ochotě a zodpovědnosti jednotlivých lékařů.
Více k tématu na stránkách naší poradny zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/substitucni-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
Doporučuji Vám kontaktovat pracovníky organizace White Light, která poskytuje širokou škálu adiktologických služeb. Podrobně znají místní situaci i síť.  Můžete využít jejich služeb a navázat spolupráci, případně získat podrobné konkrétní informace s kontakty na další zařízení a služby, podle Vašich potřeb:
Kontaktní centrum Teplice White Light1
Doubravská 122/5
415 01 Teplice
Mobil: +420 602 414 911
Telefon: +420 417 530 788
E-mail: kc-teplice@wl1.cz
Web: http://www.wl1.cz/teplice.html
Ambulantní léčba White Light1
Pražská 166/47
400 01 Ústí nad Labem
Mobil:+420 725 874 363
E-mail: ambulance@wl1.cz
Web: http://www.wl1.cz/alfront.html
Terapeutická komunita White Light1
Mukařov 53
411 45 Úštěk
Telefon: +420 416 797 069
Mobil: +420 602 145 461
E-mail: tk@wl1.cz
Web: http://www.wl1.cz/terapeuticka-komunita.html
Další kontakty:
Středisko pro muže Šluknov
Císařský 59E
407 77 Šluknov
Telefon: +420 412 386 429
Email: tcsluknov@gmail.com
Web: http://www.tcsluknov.cz/
Substituční léčba:
Oddělení psychiatrie
Masarykova nemocnice Ústí nad Labem
Sociální péče 3316/12A
401 13 Ústí nad Labem
Telefon: +420 477 111 111
E-mail: info@mnul.cz
Web: http://www.kzcr.eu/zdravotnicka-pracoviste/default.aspx
Stačí takto? Kdybyste se ještě potřeboval doptat, napište.
Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.