Houby
Adriana
Dobrý den. Četla jsem zde nějaké dotazy ohledně holotropního dýchání. Sama užívám cca 2x do roka lysohlávky v poměrně vysokém množství. Chtěla bych se zeptat, v čem je holotropní dýchání bezpečnější, mimo toho, že mě bude vést doktor. Děkuju

Odpověděl: Bára Orlíková
Velmi se omlouvám, že jste na svůj dotaz ještě nedostala odpověď. Poslala jsem váš dotaz MUDr. Kudrlemu z Psychiatrické kliniky FN v Plzni, který se holotropním dýcháním zabývá a využívá ho v rámci léčby závislosti. Zatím od něj bohužel nemám odpověď. K vašemu dotazu vám můžu říct jen to, že zkušenost s holotropním dýcháním je podle mého (krom toho, že vás vede odborník) mírnější a méně razantní prožitek než zkušenost s velkým množstvím halucinogenních houbiček, také netrvá tak dlouho jako stav po užití halucinogenů. Navíc doktor, který vede holotropní dýchání může také předem zhodnotit váš zdravotní stav a při případných pochybnostech vám tento prožitek nedoporučit, což vy asi sama odhadnete při užití halucinogenů těžko, jestli se to pro vás ze zdravotních důvodů nehodí. To, že vás zážitkem někdo provází, není zanedbatelná záležitost, v případně akutní krize vás ošetří, zavolá pomoc, nenechá vás skočit z mostu... Myslím, že prostě u užití halucinogenů jsou prostě rizika vyšší. Halucinogeny nejsou zrovna drogy na hraní. Ale to po svých zkušenostech asi víte. Pokud budete chtít podrobnější informace, tak mi napište na můj mail orlikova@sananim.cz a já vám odpověď kolegy Kudrleho pošlu, jakmile ji budu mít.