pito na antabus
Alize
Dobrý den chtěla bych se zeptat.Můj přítel rok užíval antabus,co 14 dní 2 tabletky.po ukončení léčby jsem u něho opět našla schované pivo.když jsem mu to řekla,slíbil,že už to neudělá,že chtěl jen zkusit co to s ním udělá.když se to opakovalo 3 víkendy po sobě,řekla jsem mu,že chci aby začal zase antabus brát.doma měl ještě zbytek tablet takže si bere každý týden jednu.pije na to ale pito.a teď se mi stalo,že došel z venku a vypadal jako opilej.byl zmatenej,rozčilenej,křičel,nedal se uklidnit,špatně držel rovnováhu,měl špatnou výslovnost,byl neklidnej,chodil sem a tam...nechápala jsem co se to s ním stalo.a já jsem se chtěla zeptat,jestli mohlo to malé množství alkoholu v těch několika pitech co vypil na ten antabus,vyvolat reakci jako by byl opilej?a moje druhá otázka...jak dlouho se může antabus užívat?myslím když měl tu roční léčbu,tak jaká musí být pauza od ukončení kdyby chtěl antabus opět brát.děkuji A.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumovat alkohol souběžně s užíváním Antabusu, není bezpečné nikdy. Pokud osoba užívající Anatabus užije alkohol, dochází u něj k navození řady nepříjemných reakcí. K reakci dochází po 10-15 minutách - zarudnutí obličeje, dušnost, bušení srdce, zmatenost, závrať, snížení tlaku krve, mohou nastat i poruchy srdečního rytmu, křeče, bezvědomí, ale i smrt.
Účinek léku může trvat až měsíc po jeho vysazení, tudíž i po vysazení je třeba se všemu co obsahuje alkohol vyhýbat.
Raději pro jistotu uvádím i možné jiné možnosti, jak může k reakci dojít, aniž by osoba užívající dlouhodobě Antabus požila alkohol. K protialkoholové reakci na Antabus, může dojít nejen po konzumaci alkoholu v průběhu léčby (nebo během 14 dnů po ukončení této léčby), ale i pod vlivem alkoholu z jiných zdrojů. Protialkoholová reakce Antabusu může být vyvolána i některými potravinami a tekutými formami léčiv s vyšším obsahem alkoholu. Používání kosmetických přípravků, parfémů a sprejů, které obsahují větší množství alkoholu, může u citlivějších osob rovněž vyvolat protialkoholickou reakci. Opatrnost je také nezbytná u piva a vína s nízkým obsahem alkoholu nebo „nealkoholických" či „bezalkoholových" druhů piva a vína - ve větším množství mohou také vyvolat nepříjemnou reakci. Průběh reakce je nepředvídatelný a reakce může být i velmi silná. Reakce se projevuje bolestmi hlavy, rudnutím obličeje, zrychleným tepem, zrychleným dýcháním, nevolností, zvracením, bledostí, poklesem krevního tlaku a závratěmi. V těžkých případech může dojít ke ztrátě vědomí a ke křečím. Pokud se objeví některý z výše uvedených příznaků, je třeba okamžitě vyhledat lékařskou pomoc. K reakci na požití alkoholu může při léčbě Antabusem dojít v několika minutách po konzumaci a může trvat až několik hodin.
Co se týče znovunasazení, tak to bych určitě řešila s lékařem, který Antabus nasadil a předepsal. Doporučuji se na něj obrátit a vše kolem partnerova pití a nasazení Antabusu řešit přímo s ním.
Přeji, ať je léčba úspěšná.
S pozdravem MK