Pervitin - stažený sval
Zanny
Dobrý den. Jiz jsem pred nejakou dobou psala, ze mam problemy s uzívanim pervitinu a se svalama. Uz se konecne zjistilo co mi je. Mam zablokované(stažené pánevni dno). Prepoklam, ze se mi to stalo díky narocne praci, castemu uzivani pervitinu, nedostatek tekutin a jidla. Mívala jsem opravdu silne kreče a klepavky na dojezdu.( v ty dobe kdy jsem pervitin uzivala casto se ta blokada zacala projevovat a vzdycky na dojezdu).. Konecne jsem dostala rozum a pervitin presla uzivat protože po každem užívaní se ta blokáda šilene horšila až tak, že mi to dělalo hromadu vnitrich problemu - špatné traveni atd. Nevim jak dlouho jsem cista, ale je uz v otazkách mesícu a další užití neplanuju...abstaky jsem mivala jen minimalne a dalo se to vydrzet, vyhejbat se vecim co mi perník pripomina a nepotrebuju to uz. No kazdopadne na co se chci zetat. To panevni dno mi furt nechce pustit. Nenapada vás, co jsem si tim uzivanim pervitinu mohla zpusobit? nedostatek nejakyho vitaminu? mineralu?... uz jsem zkusila uplne vsechno...diety, rehabilitace, ruzna specialni cviceni, psychické cviceni, doplnky stravy a nic. Brzo me jeste ceka psychoterapie... uz jsem zoufala... neporadite mi? nesetkali jste se s tim uz nekdy? Byla jsem na vsem moznem krevnich testech, sono. testy na jatra na zlucník vse mam ok. Neni to nic vazného ale silene otravne nekdy i bolestive. Moc dekuju za kazdou radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Zanny, zdravím Vás, děkuji za důvěru.
Máte moje sympatie a obdiv, že Vám daří abstinovat. Zároveň Vám doporučuji, abyste kontaktovala odbornou pomoc, tedy pracovníky některé služby v okolí, kteří se zabývají problematikou užívání návykových látek, protože s jejich podporou bude Vaše dlouhodobá abstinence zásadně udržitelnější.
Zmiňujete psychoterapii, pokud ji máte absolvovat v souvislosti s předchozím užíváním, jde o trefu do černého. Jestli do ní vstupujete z jiných důvodů, buďte otevřená a o zkušenostech s drogami mluvte, jen tak může být plně užitečná.
Internetové poradenství má své limity, takže jsme, zejména při otázkách, týkajích se zdravotních potíží, opatrní, protože nikdo jiný, kromě lékaře, po absolvovaných vyšetřeních, jejich příčinu diagnostikovat nemůže, tím méně, takto na dálku, my.
Psychika je mocná čarodějka, přichází v úvahu i to, že jsou důvody potíží psychosomatické, které sice mohou s předchozím užíváním souviset, stejně tak ale může jít o důvody jiné, či další, současné, nebo možná dosahující i před dobu, než jste začala užívat.
Chápu, že může být kolotoč lékařských vyšetření, cvičení a podobně, vyčerpávající a frustrující, zejména v případě, kdy stále neznáte důvod potíží, které neustupují. Víme, jak zatěžující je nejistota. Proto Vám doporučuji klid, nepropadejte panice, ale vytrvejte, na lékaře nerezignujte. Je dost dobře možné, že potíže časem, až se srovná tělo i psychika, samy odezní. Pokud ne, zkuste situaci konzultovat s dalšími specialisty, nebo stávající lékaře vyměnit.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v pořádku.
Držím palce, hodně štěstí,
Amrit Sen.