Neúspěšná abstinence-pervitin
Petra
Dobrý den,
přítel je závislý na pervitinu. Užíval nitrožilně. Přišlo období, kdy bral velmi často a přestal vše zvládat, přistoupil na léčbu- 5ti týdenní detox. Po návratu domů abstinoval, údajně si vše uvědomil-že musí přestat. Abstinovat vydržel asi dva měsíce, poté si znovu dal. Vysvětlil to slovy, že na drogu neustále myslí, každý den, každou minutu (nebo spíše na aplikaci drogy). To je pro něj velmi stresující, únavné, nemůže se kvůli tomu pořádně soustředit na práci apod. Když si drogu opět vzal, dostavil se pocit úlevy od nátlaku myšlenek na drogu. Celou dobu vydržel abstinovat proto,že si sliboval užití drogy až za nějaký čas-stále tedy nemá v hlavě tu myšlenku,že drogu si už nesmí vzít nikdy.Dochází k psychiatrovi, psychologovi.Odborníkům však asi přemýšlení neodkryl.Prý kladou otázky oni,tak on odpovídá.Jak se dále ubírat v léčbě?Mohla by pomoci nějaká medikace- zmírnit neustálé myšlenky? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Petro.
Obávám se, že pokud přítel v sobě nebude mít dostatek motivace a chuť některé zažité mechanismy a vzorce chování změnit, nebude léčba nějak zvlášť efektivní. Také by stálo za úvahu, pokud ambulantní forma péče selhala, zda nezauvažovat o léčbě pobytové v některé terapeutické komunitě.
V předešlých odpovědích jsem Vám dávala kontakty na kolegy z organizace Podané ruce, zkuste se Vy sama na některé z jejich pracovišť obrátit a zkonzultovat více a podrobněji možnosti, které by se případně dali využít. Také se můžete v osobním kontaktu lépe a podrobněji poradit jak být v tomto procesu nápomocna, jak s přítelem vhodně komunikovat, motivovat, doplnit si informace, probrat jakých chyb se vyvarovat, jak pomáhat účinně a pro Vás především bezpečně, jelikož ani Vy v jednoduché situaci zrovna nejste.
Pro jistotu dávám znovu odkaz s kontakty:
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/
Přeji oběma dostatek sil!
S pozdravem MK