Přítel bere pervitin
Beruška
Dobrý den,
Prosím o radu pred 4 dni jse mi přítel přiznal že má menší problém s perníkem. Zkusil hi přestat brát vydržel to 3 dny pak to porušil ,tvrdí že jsem pro nej vším a přestane s tím kvůli mě že jsem jeho jediná motivace nevím co mám dělat když tři dny abstinoval tak jsem se snažila jak nejvíc jsem mohla aby na to tu chuť neměl a nějak ho zabavit aby na to nemyslel ale neuspesnet . Tvrdí zee s tím až takový problemr nemá ale neuvěřitelně pohubl a je prostě jiný chci mu strašně pomoct ale nevím jak prosím vás o radu on totiž od nikoho jineho radu nechce přijde mi že si to nechce pořádně přiznat . Děkuji moc

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Je nadějné, že s tím přítel za vámi sám přišel a že chce přestat. Nejste to však vy, kdo mu může pomoci. Kdyby za vámi přišel se zlomenou rukou, asi ho odevzete na chirurgii, že?
Asi jediné, jak mu můžete být nápomocna, je všeobecná podpora v úmyslu přestat a především - směrujte jej na odborníky. Nemusí to hned znamenat, že po něm někdo bude chtít, aby se nechal dlouhodobě hospitalizovat. První kontakty mohou být z jeho strany anonymní, může si po popisu svého stavu (délka užívání, frekvence, množství, související procesy, sociální situace, zdravotní situace, apod) vpodstatě jen vyslechnout, co mu odborník nabídne. Jak bude jeho situaci reflektovat. Ale je to určitě to nejmoudřejší, co může udělat. A vy to po něm můžete vyžadovat.
Nepíšete, odkud jste. kdybyste chtěla, dejte vědět a já vám můžu nějaké pracoviště doporučit.
S pozdravem
J.Chudomel