mam strach o vnouce
pepinka
Dobrý večer, mám 27 letou dceru která 10let opakovaně upadá do závislosti na pervitinu.Před 2 lety se ji narodilo dítě,v těhotenství byla čistá. Teď opět užívá pervitin.Sama se mi přiznala.Říká ze s tím chce skončit!Ale léčebnu odmítá.Bydlí s dítětem sama,zatím je dite v pořádku.Nevím co mám dělat,bojím se o vnuka je u nás zvykly,jsem ochotna se o něj postarat.Dcera v případě ze ji dite vezmu vyhrožuje sebevraždou.
..

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dobře, že jste napsala, jistě by to s ohledem na malé dítě bylo potřeba začít řešit.
Netroufám, si hodnotit situaci a ani schopnosti Vaší dcery s minimálním množstvím informací, ale pokud vycházím z praxe, tak po 10tileté drogové kariéře jde svépomocně se z drog dostat opravdu velmi těžko a šance na udržení abstinence není tak úplně reálná. Alespoň v dlouhodobém horizontu. Určitě by bylo na místě vyhledat odbornou pomoc.
Rozhodně je, ale pozitivní, že se Vám sama přiznala, má jistě ve Vás důvěru.
Dcera se může léčit spolu se svým synem. V nabídce drogových služeb má naše organizace i léčbu v terapeutických komunitách, jedna z nich je určena právě matkám/uživatelkám.
Můžete se podívat na další informace v přiložených odkazech:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/komu-je-lecba-urcena.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/zajisteni-pece-o-dite.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/areal-pro-matky-s-detmi.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/ceny-sluzeb.html
Terapeutická komunita Karlov, stejně tak Denní stacionář (který léčbu v komunitě zprostředkovává) tady nejsou proto, aby matky/uživatelky nějak kompromitovala. Naopak, jsou tu zde, aby jim (potažmo jejich dětem) pomáhala. Nebojte se s kolegy spojit.
Pokud byste Vy sama potřebovala konzultaci, jak s dcerou vhodně komunikovat, jak ji k léčbě motivovat a poradit se o všem co potřebujete, můžete se obrátit na specializovanou poradnu pro rodiče a další blízké osoby, zde kontakt: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Poskytujeme nezávazné a bezplatné služby, je třeba se na konzultaci objednat na uvedených číslech, případně přes email.
Než se na první schůzku objednáte, můžete zatím prostudovat základní informace pro rodiče, zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pozorně si pročtěte informace, viz odkazy, pokud něco nebude jasné a budete se potřebovat zeptat, tak neváhejte napsat kdykoliv znovu, klidně se na nás může obrátit i dcera.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby pište!
S pozdravem MK