Benzín
Dominik
Dobrý den,
zhruba před týdnem jsem si čmuchl benzínu. Udělal jsem to už párkrát před tím, ale to nebylo zdaleka takové jako teď. Dříve jsem po užití jenom takový divný pocit okna, který se během pár vteřin vytratil (nepovažoval jsem se za feťáka, jen mi hodně voněl a tak jsem se někdy nadýchal. Nebylo to ani systematizované. Čmuchl jsem si tak 1 za měsíc, někdy dřív a někdy později). Ale tentokrát to bylo něco víc. Začal jsem si připadat jako ve snu a zažil jsem zhruba 3 halucinace, kdy jsem se jakoby uzavřel do prázdna, do nekonečna a zůstal v něm napořád. Doprovázely to kruhy a spirály které neměly konce ani začátku (nikdy jsem to před tím nezažil). To by mi až tak nevadilo, když by mi to nezpůsobilo deprese a pocity úzkosti. Mám strach o sebe a své blízké. Bojím se, že se tento pocit může opakovat, ale už ve skutečnosti. Někdy jsem v klidu a \"pousmívám\" se nad tím, a někdy když jdu po místnosti dostanu pocit jakoby několik stejných lidí přede mnou udělali to stejné a já se opět uzavřel do tohoto nekonečna napořád. Jakoby svět byl jenom jedna velká iluze a začínal z nekonečna (zní to šíleně, vím :D). První dvě noci po užití byly hrozné, nedalo se spát (nejspíš ze stresu). Někdy se mi pocity stresu a úzkosti dostaví i ráno a začne mi silně bušit srdce a začnu se třást. Odezní to pár minutách. Beru Magne B6 kvůli hořčíku na nervy a zatím jsem u žádného psychologa nebyl a ani se mi k němu moc nechce. Konzultoval jsem o tom se svojí rodinou a ti mi říkali, že budu v pořádku jenže si nejsem jistý jestli to cítím stejně. Nestalo se vám něco podobného ? Nějaké rady a tipy ?(15 let)

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Dominiku,
díky za dotaz.
Ano, inhalace některých těkavých látek způsobuje halucinace. Platíte za to však obrovskou daň. Co je pro tyto těkavé látky charakteristické? Jak se jím říká jinak? ROZPOUŠTĚDLA. A tak také fungují. Tedy, když je vdechujete, rozleptáváte si mimo dýchacích cest a plic i mozek. To může a často působí nevratné poškození.
Píšete, že je vám 15 let. Netroufnu si hodnotit, jeli to hodně, nebo málo, ale každopádně jste nyní v situaci, kdy byste se měl sám rozhodnout, jaký bude váš další život. Dokážete se rozhodnout správně, dospěle, odpovědně? Asi víte, jaké následky může zneužívání různých látek, včetně těkavých, mít. Připomenu - krátkodobé halucinace, dlouhodobé zdravotní problémy, někdy i smrt. A dnes je čistě na vás, co si vyberete.
Nevím, zda a jaké mají souvislost vaše úzkosti s experimetnem s inhalací benzínu. Navrhuji jedno - když s inhalací přestanete, a úzkosti neodeznějí, proberte to s odborníke - psychologem, nebo psychiatrem. Když napíšete, odkud jste, mohu vám někoho doporučit.
Neničte si prázdniny, mějte se hezky.
J.Chudomel