Preventivní toxikologie:)
Vlahoš
Zdravím,
možná trochu netradiční dotaz, nemáte tušení, zda v Praze existuje laboratoř, kde bych si mohl nechat anonymně udělat testy na reálný obsah metabolitů THC v moči? Jde o to, že bych měl po prázdninách nastoupit do nové práce, podpisu smlouvy nicméně předchází panelový test na drogy. Od chvíle, kdy vím, že jsem byl přijat samozřejmě nekouřím, ničeho jiného než trávy jsem se v životě nedotkl, času na přirozený detox mám taky relativně dost, přesto bych se vcelku rád dozvěděl, jak na tom jsem. Klasické detekční proužky mám, ale ty mi řeknou jenom jestli jsem nad/pod 50ng/ml...
Děkuji mnohokrát za případnou odpověď:)

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Ano existuje. Samoplátci si mohou nechat vyšetřit ze zájmu donesený vzorek v Toxikologické laboratoři, Ústav soudního lékařství a toxikologie, 1. lékařská fakulta UK a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, Ke Karlovu 2, 128 08  Praha 2, tel.: 224911267, web zde. Vhodné je nejprve kontaktovat pracovníky telefonicky a dohodnout si termín, kdy přijedete a další podrobnosti. Anonymně Vás neotestují, ale samozřejmě Vaše jméno ani výsledek šířit nikde nebudou - není pro to ani žádný důvod.
Ještě ke stanovení koncentrace - koncentrace se stanovuje pouze v krvi (séru, plazmě), v moči se koncetrace nestanovuje, protože kvantitativní výsledek není k ničemu, pokud nejsou známy další informace, jako třeba renální funkce a clearance, původní podané množství atd.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec