jak mu říct o jeho závislosti
Evelína
Dobrý den,nedávno jsem zjistila, že je manžel závislý - šňupání koakinu nebo prvitinu, nevím přesně. Jsme spolu 16let,máme 5letou dceru a 3měsíčního syna.Jeho závislost mohla začít odhaduji před 2-3roky. Chci celou situaci probrat, říct mu, že o jsem na jeho závilsot přišla, ale nevím, jak s tím vlastně začít. Bojím se, že bude zlý,stáhne se do sebe a nebude chtít spolupracovat. Budu po něm chtít, aby podstoupil léčbu, rozdělění majetku ( kvůli případným dluhům) nebo rozvod a svěření dětí do mé péče.Nevím, jestli má smysl v manželství zůstat, psychicky mě to vyčerpává a i kvůli dětem. Zase se obávám toho,že mě s dětmi nenechá lehce odejít a nebude mít vlastně důvod a motivaci, proč se jít léčit.Prosím poraďte, jak nejlépe s ním začít rozhovor na toto téma.Pokud by s léčbou souhlasil, jak je to finančně náročné? Určitě bude chtít léčbu podstoupit ambulantně.
Děkuji Vám za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Evelíno.
Níže v odkaze Vám přikládám základní informace pro blízké osoby, pročtěte si je, pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte napsat znovu:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále by bylo rozumné spojit s nějakým zařízením a podrobněji probrat vše co v danou chvíli potřebujete, také se poradit jak vhodně s partnerem komunikovat, motivovat ho k léčbě, případně se utvrdit ve svém rozhodnutí, ať bude jakékoliv.
Netuším, kde žijete, pokud by nebylo pro Vás obtížné navštívit naše zařízení v Praze, můžete se spojit s kolegy, které se přímo specializují na práci s rodinnými příslušníky závislých osob, zde kontakt a další info v přiloženém odkaze. Poradenské služby nabízíme bezplatně.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
mapa
Tel: 739 268 527
Email:rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, dá se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele drog. Bývají ve všech větších městech a tyto poradenské služby pro blízké osoby poskytují také. Pokud byste nevěděla kam se případně u Vás obrátit, napište prosím znovu a uveďte, jaká města máte poblíž.
Úhrada léčby závisí na typu zařízení. Pokud by šlo například o náš ambulantní program, info v odkaze:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/ceny-sluzeb.html
Zde info o cenách v terapeutické komunitě:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/ceny-sluzeb.html
Zatím se mějte hezky, přeji dostatek sil. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK