halucinace,spáchání sebevraždy
Eva
Dobrý den,tenhle dotaz se týká mého bratrance.týden jsme na něm pozorovali zvláštní chování,říkal ,že slyší hlasy,že po něm někdo jde,že ho natačí,šel k sousedovi a poprosil ho,jesli u něho může spát,že se doma bojí a má halucinace,žě mu někdo vzal DNA z hřebenu.Do té doby nikdo nic nepozoroval.pře třemi dny rano než šel do práce rozbil sklo a pořezal si ruce a pod bradou,odvezla ho rychlá.Ten den odpoledne ho šla navštívit setra do nemocnice,svěřil se,že slyší stále hlasy,když sestra odešla vyskočil v nemocnici ze 4p.teď je v umělém spánku na aru,celá rodina jsme zdrcena.V krvi mu našli alkohol,hypnogen na spaní,stále si stěžoval,že nemuže spát a amfetamin,ta droga nás zaráží,byl odpurce grog.Nemuže hypnogen obsahovat amfetamin?Pokud drogu užil s kombinaci s alkoholem a léky na spaní vyvolat ,tak silné halucinace,že by byl schopný vyskočit z okna?než jsme zjistili co měl v krvi,mysleli jsme,že je to schizofrenie.Děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Evo.
Hypnogen amfetamin neobsahuje. Pokud byl bratranci prokázán mimo jiné i amfetamin, šlo s největší pravděpodobností asi o nějakou stimulační drogu.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
případně MDMA:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Těžko tímto způsobem přes internet a s minimálním množstvím informací dělat nějaké konkrétní, objektivní a především zodpovědné závěry. Buďto mohl díky stimulantům být v toxické psychóze nebo pod vlivem MDMA projít halucinacemi, opravdu těžko říct. Nebo mu opravdu mohlo užití drog vyvolat nějaký psychický problém. Uvádíte, že jste měli podezření na schizofrenii, má Vaše rodina toto zatížení v rodinné anamnéze? Pokud ano, droga (včetně THC) může toto onemocnění odstartovat a to i jednorázová konzumace. Více by Vám, ale k tomu asi řekl ošetřující lékař.
Je mi líto co se stalo, chápu, že je to pro celou rodinu asi velké zděšení. Pokud by někdo z rodiny stál o podrobnější konzultaci, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a další blízké osoby (bezplatně), zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
mapa
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, přeji, aby se situace zlepšila. V případě potřeby můžete napsat kdykoliv znovu.
S pozdravem MK