Správná cesta
Moje přezdívka
Dobrý den. Za měsíc mi bude 21 let . Perv. beru nosem od 14 let. Nepamatuji si, že bych během té doby měla pauzu déle než měsíc (a ani tím si nejsem na 100% jistá). Z té doby jsem byla déle jak 3 roky aktivně fyzicky a psychicky týrána bývalým přítelem. Z toho důvodu mi byla od soud. znalce před cca 2 roky diagnostikovana posttraumaticka stresova porucha . Psychologickou pomoc jsem nevyhledala ,srovnala jsem se s tím časem sama (do jisté míry) . Ale věřím že tyto zážitky mi mé pokusy o abstinenci také ztěžují. Chci přestat brát, ale chybí mi hlubší motivace ... Obecně bych si neměla mít ani na co ztěžovat - Mám super mamku,se kterou si říkáme všechno a která mě vždycky ve všem podporuje. Mám dobře placenou a do budoucna jistou práci v pohodovém kolektivu. Mám už rok přítele co je hodný a jen co jsem se zmínila párkrat o tom že chci přestat, hned se toho aktivně chytl.... ALE... nic z toho co mám mě nenaplňuje tak jak bych potřebovala. Mým snem je být psychologem nebo psychoterapeutem, arteterapeutem ... Psychologie a pomoc těm lidem, kteří to potřebují ,mě naplňuje tak silným pocitem seberealizace a smyslu mého bytí , že to ani nejde slovy vyjádřit. ( Derou se mi slzy do očí když to teď píšu ) . Bohužel drogy už mi vzali v mládí roky na dokončení studia SŠ abych se mohla nyní hlásit na takto zaměřenou VŠ. Bohužel jsem si proto tyto motivační dveře \"ven\" uzavřela. Proto od vás potřebuji poradit... Jak a kde najít podobně silnou motivaci ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Jestli je všechno tak, jak uvádíte, tak motivaci máte a to dost silnou.  To, že nemáte dokončenou SŠ, by Vám ve Vaší cestě bránit nemělo. Je Vám teprve 21 let, můžete si střední školu dokončit například formou dálkového studia. Níže v o odkaze kontakt a info o stření škole sociální práce, kde je i forma pro dálkaře (studenti, kteří žijí mimo Prahu, mohou ve škole dokonce přespat).
http://eapraha.cz/joomla/index.php/2013-02-05-15-27-09
Není přece problém si buď na této nebo na jakékoliv jiné střední škole dodělat maturitu a pak dále pokračovat na VŠ v nějakém pomáhajícím oboru. Nic není nemožné, pokud budete opravdu chtít.
Pro Vaše uklidnění a posílení motivace - několik lidí, kteří drogami také prošli a dnes pracují v oblasti závislostí, museli nejdříve dokončit či absolvovat celou SŠ a nebylo jim zrovna 20let, ale mnohem více, tím jste ve výhodě.
Pro začátek by to, ale chtělo začít abstinovat, nejlépe s odbornou pomocí, aby Vaše abstinence byla ,,prokázána" až budete časem usilovat jednak o studium, jednak o práci v oboru.
Ráda Vám doporučím další vhodné kontakty, kam se obrátit, ale netuším, kde jste. Můžete prosím napsat znovu a uvést jaká města máte v dobrém dosahu? Obratem Vám pošlu kontakty na zařízení.
Mějte se zatím hezky, přeji, aby Vám motivace vydržela a měla jste dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat.
S pozdravem MK