závislost na neurolu
lll777
Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou. Jsem rok s přítelem, který je závislý na benzodiazepinu. Když jsme se seznámili, měl už za sebou několikrát ambulantní léčbu - psychoterapeutickou skupinu - ale bohužel se k benzodiazepinu - Neurolu - vždy vrátil. Na Neurolu je závislý cca 10 let v kombinaci s alkoholem a v dřívější době i drogami. Vím, že se z toho snaží dostat. Pokoušel se vysadit v současné době pomocí substituce jiného bzd (diazepamu) s pomalejším rozpadem... několik měsíců se to dařilo, snižoval dávky, ale ve chvíli, kdy vysadil bzd na nulu se mu zhoršily abstinenční příznaky. Fyzické už takřka odezněly, ale psychické příznaky se horšily. Přítel trpí OCD a ve chvíli, kdy byl bez bzd úplně, OCD a úzkosti se dostavily v nejhorší formě - v pochybnostech o realitě, o světě, o existenci věcí a lidí okolo něj. Před měsícem to nezvládl a pod tíhou abstinenčních příznaků, kdy nebyl schopný fungovat, si vzal Neurol.
Snažím se vyhledat nějakou léčbu, ne ambulantní, ale hospitalizaci, která se zaměřuje na problematiku závislosti na benzodiazepinech a odvykání z nich. Nikdo neumí moc pomoci. Budu moc vděčná za jakoukoliv radu a navedení.
Velice děkuji za pomoc.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Váš dotaz je velmi srozumitelně formulovaný, je poznat, že se již v problematice dost vyznáte. Váš přítel již podle vašeho popisu vyzkoušel nějaké typy léčeb, přesto, jak píšete, se mu nedaří lépe. Neuvádíte, jestli se s OCD v současnosti léčí a užívá (užíval v minulosti) i jiná farmaka než benzodiazepiny. Každopádně souhlasím, že by byla vhodná osobní konzultace a následná terapie. Zda bude vhodná ambulantní forma, či pobytová (z benzodiazepinů nelze vždy bez rizik vyabstinovat ambulantně, takže hospitalizace by byla po tolika letech logická) lze posoudit až po osobním setkání a doplnění informací o aktuálním stavu. V neposlední řadě bude záležet i na tom, zda a o jakou léčbu má zájem přítel.
Ráda vám zašlu kontakty, kam se obrátit, když mi napíšete, kde bydlíte (stačí větší město v okolí).
Vilma Táborská
p.s.: Dotazy na webové poradně jsou administrovány pouze přes toto rozhraní, odpovídá zde několik osob, nevím tedy, komu jste zasílala e-mail.