Léčba závislosti
Tereza
Dobrý večer, chtěla bych Vás poprosit o radu. Už delší dobu beru pervitin, snažila jsem se omezit dávky a přestat, ale uvědomila jsem si, že to sama nezvládnu. Chtěla bych nastoupit do léčebny, ale nechci, aby se to o mě někdo dozvěděl. Ráda bych se ujistila, že se o mém problému nedozví rodina ani okolí, pokud to já sama nebudu chtít..Taky bych nerada dala výpověď v zaměstnání. Je šance nastoupit ústavní léčbu, vzít si nemocenskou a zároveň utajit \"důvod nemoci\" před zaměstnavatelem? Vlastně si moc nedokážu představit, co od léčby očekávat. Můžete mi prosím říct základní informace ohledně léčby odvykání? Zajímá mě hlavně jak dlouho to trvá (min - max), i když chápu, že je to individuální.. Děkuji Vám za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Terezo, zdravím Vás, díky za důvěru.
Rád bych Vás podpořil v rozhodnutí řešit svoje užívání a léčit svou závislost. Podle všeho je právě teď ten pravý čas.
Podrobný popis léčby by zabral skutečně větší prostor, než umožňuje naše internetové poradenství, takže se omezím na základní body. Podle mého názoru byste si měla nalít čistého vína a nezdržovat se myšlenkami na ambulantní léčbu. Máte možnost léčit se nejlépe pobytově, buď ve zdravotnickém zařízení, kde léčba trvá zhruba 3 a půl měsíce a déle, nebo v terapeutické komunitě, kde léčba trvá zpravidla od 6 měsíců déle, podle potřeb klienta. Maximální možná délka pobytu se může v různých komunitách lišit, většinou jde zhruba o 12 až 18 měsíců.
Podle toho, co jste napsala mám za to, že právě terapeutická komunita bude to pravým místem pro Vaši úzdravu.
Průběh léčby v bodech:
1. detox
2. léčba a resocializace
3. doléčování
Rád bych zdůraznil, že bez doléčování, které je nedílnou součástí léčebného procesu, je šance na úzdravu a udržení dlouhodobé abstinence značně limitovaná. Léčba závislosti je vždy během na delší trať.
Že pracujete, je pro Vás velkou výhodou, takže můžete nastoupit nemocenskou, a pokud k tomu nedáte souhlas, nikdo se o Vaší léčbě nedoví. Se vším potřebným Vás podrobně seznámí pracovníci zařízení, které si vyberete, v rámci přijímacího zařízení.
Doporučuji Vám tedy co nejdříve kontaktovat pracovníky některé služby v okolí, která se zabývá drogovou problematikou a vše s nimi probrat. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky. Zajít tam můžete i rovnou, v provozních hodinách.
Při osobním pohovoru Vás zkušení odborníci podrobně seznámí s možnostmi léčby a mohou Vám pomoci i s výběrem komunity, nebo jiného typu léčebného zařízení tak, aby co nejlépe odpovídalo Vašim potřebám. Zároveň se dozvíte o průběhu léčby, její filozofii a dalším, vše, co budete potřebovat.
Nejlépe uděláte, když kontakujete zkušené pracovníky ostravského kontaktního centra, které v rámci domovské organizace Renarkon, provozuje i velmi kvalitní terapeutickou komunitu:
Kontaktní centrum Renarkon
Zengrova 69
703 00 Ostrava -Vítkovice
Telefon: +420 595 627 005
Mobil:    +420 602 670 789
E-mail:   kcova@renarkon.cz
Kontaktní osoba: Bc. Beáta Oravcová,vedoucí centra
E-mail: vedkcova@renarkon.cz
Web: http://www.renarkon.cz/cs/kontaktni-centrum-ostrava/leve-menu/kontaktni-centrum-ostrava
http://www.renarkon.cz/cs
Provozní doba
Kontaktního centra:
pondělí až pátek - 9:00 - 16:00
Seberte všechnu kuráž a začněte jednat.
Fandím a držím Vám palce, hodně štěstí!
Amrit Sen.