nějaká šance??
mauren
Dobrý večer. Je mi 18 a jsem zamilovaná o 8 let staršího vařiče, narkomana( střílí si od 13) KOusek od baráku máme komunitu, ve které před dvouma rokama byl a tam jsem se s ním seznamila.Vydržel tam asi 8 měsíců, pak to vzdal když měl propustku..zpátky se nevrátil.. Já mu už od začátku chtěla pomoc..pár krát za mnou byl, píše mi jak chce jít do pakárny a žít jen pro mě, pak napíše, že neví, jestli to chce..ja vím, že to píše, jen aby mě uklidnil...ale při tom chce, ale nejde to proste...já jsem od 16 do teď taky užívala pervitin, chodím do k centra, ale taky jsem už tři krát selhala...no já to nak zvladnu..jen potřebuju pomoct jak s ním, jak to chodí všechno, jestli je vubec naka šance , aby takovej človek do toho zase šel...když je 13 let závislej..Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Mauren.
Šance je vždycky, i po dlouhodobé drogové kariéře. Pokud má v sobě dotyčná osoba dostatek motivace a odhodlání, může se trvalá abstinence, změna životního stylu podařit. Plno lidem se to podařilo.
Sama jste uživatelkou pervitinu, možná by nebylo od věci zatím vyřešit sama sebe, než se pustíte do pomáhání druhému. Neberte to prosím špatně, upřímně Vám věřím, že máte snahu a dobrou víru pomoci, také respektuji Vaše city k dané osobě, ale pokud Vy sama nebude pevná v kramflecích (a to opravdu nelze zařídit za týden či měsíc) budete jen těžko někomu oporou i kdybyste si to sebevíc přála.
Doporučuji docházet i nadále do Káčka, zkuste se svým terapeutem více dopodrobna a hlouběji probrat toto vše o čem píšete zde. Možná se pak lépe zorientujete v tom co se s Vámi skutečně děje.
Přeji Vám dostatek sil a motivace, Vašemu kamarádovi také!
Tak se držte!
S pozdravem MK