Třes
She
Dobrý den, je mi 18 let a marihuanu užívám už asi měsíc pravidelně. Začala jsem trpět na neskutečný třes rukou, kdy mám problém zamknout, psát nebo něco držet. Nesouvisí se stresem, glykemii mam snad neustále ale nepomáhají ani tabletky hroznového cukru, po kterém je mi i líp. Na neurologii se bojim právě kvůli testům na drogy.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Takto na dálku se na dotazy, ohledně zdravotních problémů, těžko odpovídá. Z Vašeho dotazu není ani jasné, odpusťe, na co se ptáte.
Doplnění ve skryté poznámce je navíc v rozporu s tím, co uvádíte v dotazu.
Předpokládám tedy, že se Vaše potíže s třesem za poslední dobu zhoršily a Vy byste ráda znala jejich příčinu, také jestli zhotršení může souviset s užíváním marihuany, kterou jste před měsícem začala kouřit. K lékaři se Vám nechce, protože nestojíte o to, aby lékař o užívání marihuany věděl.
Jak jsem psal, internetové poradenství má své limity, takže na dálku Vám nikdo diagnózu neurčí.
Jediná cesta pro Váš klid a zlepšení stavu je k lékaři zajít. Nejlépe, jak jste psala, k neurologovi, a nechat se odborně vyšetřit.
Testování na drogy se bát nemusíte. Laboratorní testy jsou nákladné a nejen z tohoto důvodu Vám je nikdo jen tak, navíc bez Vašeho vědomí, dělat nebude. Testy na detekci drog se při zdravotních odběrech neprovádí.
Jiná věc je, že pro určení správné diagnózy by měl lékař vždy vědět o všech okolnostech, které by mohly s potížemi souviset, takže pro Vás nejvýhodnější a nejbezpečnější bude, když se lékaři svěříte. Kouření marihuany není trestné a lékař je vázán lékařským tajemstvím.
Zmiňujete glykemii, jste diabetička?
Marihuana mívá na některé nemoci, které se projevují třesem, pokud je správně  aplikována, v terapeutických dávkách, spíše zmírňující účinek, takže odhaduji, že rozvíjení třesu bude souviset spíš s Vaší psychikou, "nabouranou" THC.
Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy mohou na lidi působit různě. Podle všeho pro Vás THC není to pravé ořechové, takže byste si měla dát na co nejdelší dobu pauzu, uvidíte, jestli se Váš stav zlepší.
Jsou i tací, kteří v sobě nosí z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, které se do doby požití psychoaktivních látek, zejména halucinogenů, psychostimulantů a canabinolů, vůbec nemusely projevit.
Uvedené typy drog, a nejen tyto, mohou snadno nastartovat, nebo podpořit rozvinutí psychické nemoci, ze které se už nemusí úplně uzdravit i kdyby dotyčný už nikdy další drogu neužil.
Třes, který popisujete, je velmi podobný projevům při, anebo po předávkování THC, nebo toxických psychózách. Tyto i další projevy mohou přetrvávat i různě dlouhou dobu po drogovém excesu.
Nechci Vás strašit, všechno může být jinak, prostě jděte k lékaři, jinudy cesta nevede, vyložte karty na stůl, nikdo Vám hlavu neutrhne.
Využít můžete i odborníky některé služby v okolí, která pracuje s uživateli návykových látek. Bezplatně, naprosto nezávazně i anonymně. Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo podobný typ služby. Tam se opravdu nemusíte bát kápnout božskou, nikdo se na Vás "špatně" dívat nebude, naopak, se vším respektem k tomu, že jste dokázala sama přijít. Získáte podporu, pomoc a užitečné informace. V rámci adiktologických služeb pracují i lékaři, kteří Vás rovněž mohou vyšetřit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v dosahu pošleme.
Jak můžete, podle oblasti a typu služby, kontakty na území ČR vyhledat sama, se dozvíte rovněž na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat pracovníky služeb organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu a domluvit si termín konzultace:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance AA SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
E-mail: klinika@sananim.cz
Telefon: +420 724 521 913
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Pokud se nedovoláte, pošlete SMS, ozveme se hned, jak to bude možné. Děkujeme za pochopení!
Provozní doba:
Pondělí: 9-17
Úterý: 9-13
Středa: 12-20
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v pořádku a zdravá,
Amrit Sen.