Opium
Áňa
Dobrý den, můj přítel si včera chtěl dát opiovou pecku ale nejspíš se netrefil do žíly ale do tepny. Tekla mu krev a udělala se mu v loketní jamce velká boule, která ani trochu přes noc nesplaskla. Bolest popsal asi tak jako by ho pálil oheň. Jelikož opiáty užívá každoročně tak to prý byla bolest, kterou ještě nezažil. Teď se oba bojíme aby se mu s rukou něco nestalo. Chtěla jsem se zeptat jestli máme třeba vyhledat lékaře nebo má bouli jen masírovat. Také jsem se chtěla zeptat proč ten opiát tolik štípal (prý by vůbec štípat neměl). Nebyl třeba málo převařený? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Áňo.
Zdravotní komplikace se nedají objektivně posoudit přes internet, natož pak vyhodnotit jejich závažnost. Pokud přítel má bouli a pociťoval štípání, mohlo se jednat o aplikaci mimo, propíchnutí žíly naskrz, těžko takto dělat závěry...
Samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby ruku viděl lékař. Pokud se Vám nechce přímo k Vašemu lékaři, doporučuji ihned navštívit buď Kontaktní centrum, nebo se obrátit na terénní pracovníky, nechat si ruku ošetřit, zkonzultovat, zda nenavštívit lékaře (blíží se víkend, doporučuji to neodkládat!).
Služby Kontaktních center a Terénních programů mohou uživatelé využívat zcela anonymně, nezávazně a bezplatně. Netuším, kde žijete. Víte kam si zajít? Když tak ještě napište, obratem Vám pošlu kontakt. V Kontaktních centrech velmi často pracuje u zdravotní personál, v našem i lékař.
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naše Káčko, zde kontakt:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Můžete přijít kdykoliv během provozní doby (i bez objednání), takže můžete i dnes do 20hod.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Nebo na terénní pracovníky:
Kde a v kolik hodin terénní pracovníci budou, nejlépe zjistíte tak, že si zavoláte na jejich mobil (níže uveden).
Terénní práce probíhá ve všední dny od 14.00 do 19.00 hodin na veřejných prostranstvích především v centru Prahy.
V pondělí a čtvrtek od 14.00 do 18.00 hod. parkuje ve Washingtonově ulici (nedaleko Václavského náměstí u Vrchlického sadů) naše sanitka. Kromě výměnného programu a poradenství zde poskytujeme také základní zdravotní ošetření a testování na infekční choroby (HIV, žloutenka typu C, syfilis).
V lokalitách Prahy 2, Prahy 5 a Prahy 13 fungují terénní programy v úterý a v pátek od 14.00 do 19.00 hodin.
Místa, kde je možné terénní pracovníky kontaktovat, zjistíte na níže uvedených telefonních číslech. Část programu zajišťují externí terénní pracovníci, kteří navštěvují místa, kam se profesionální terénní pracovníci nedostanou (například byty injekčních uživatelů drog).
pevná linka: 224 920 577
mobil: 603 209 948 (po-pá 14-19 hod.)
mobil pro Prahu 2, 5 a 13: 774 002 235 (út, pá 14-19 hod.)
Pokud jste odjinud, napište!
S pozdravem MK