Dlouhodobe ucinky extaze
Radim
Dobry den, na 3 denni tanecni akci jsem uzil extazi,mdma,alkohol,marihuanu. Pravidelne tanecni drogy neuzivam rekneme cca pul roku. Po necelem tydnu od poziti posledni drogy mam stale zhorsenou koncentraci. Prijde mi to az takove pomale vnimani. Malatnost,zhorsena pamet nevim jak to lepe popsat. Nikdy se mi to nestalo. Proto se ptam jestli to neni neco vazneho? A zda tyto neprijemne ucinky prejdou. Pro me to je spatna zkusenost. A znamka toho ze bych mel prestat. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Radime.
Průběžně užíváte drogy, bohužel, není to vždy jen o zábavě. Drogy (a v podstatě není podstatné, o jaký typ zrovna jde) mají i plno nepříjemných účinků, také zaleží v jaké psychické i fyzické kondici se zrovna nacházíte a o jak ,,čistou" drogu se jedná (leckdy příměsi, které prodejci do drog přidávají kvůli objemu/potažmo zisku, mohou přivodit větší neplechy než droga sama).
Užití drog, je vždy pro organismus velký a nepřirozený zásah a to včetně psychiky. Pokud se stále necítíte dobře, doporučuji s dalšími konzumacemi počkat až na dobu, kdy bude Váš organismus celkově zase ve své rovnováze (a také zvažte, zda vůbec chcete v dalších konzumacích pokračovat).
Drogy hold nejsou jen pro pobavení. Celkově se k nim váže i dost velké utrpení. Pokud konzumující osoba včas neodhadne, kdy se už ta pomyslná hranice potká, většinou to nekončí zrovna nejlépe.
Jak to je nebo není ve Vašem případě vážné, bohužel neumíme přes internet objektivně a především zodpovědně posoudit. Pokud by nepříjemný stav neodezníval, bylo by na zvážení obrátit se na odbornou pomoc a zkonzultovat vše potřebné osobně, případně se nechat vyšetřit specializovaným lékařem.
Netuším, kde žijete. V Praze máme několik ambulantních zařízení, které když tak v případě potřeby můžete využít, kontakty a info v odkazech:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Pokud jste odjinud, tak se můžete mrknout do databáze specializovaných pracovišť, zde:
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
http://www.drogy-info.cz/ (v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh služby - Kontaktní centrum, Psychiatrická léčba nebo AT ambulance).
V případě doplňujících dotazů neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Přeji, ať je Vám zase brzo dobře!
S pozdravem MK