mefedron
dada
Ahoj prosim o radu, muj pritel bere tuto drogu, on mi tvrdi ze to neni pravda, ale ja vim i od koho ji ma. Samozrejme mi tim, ze mi lze do oci hrozne ublizuje, ale ja mu nemuzu rict, ze jsem omylem, pote co nechal otevreny fb cetla jeho zpravy, kde to zrovna s tim klukem rozebiral:-( jsme male mesto a rychle se tady vsechno rozkrikne ale kdykoliv se na toto tema s nim chci bavit rekne ze to rozebirat nebude a ze zase verim nejakym drbu...nevim co mam delat, existuji nejake testy kde zjistim ze neco bere? Mame dvouleteho syna a chteli bychom jeste dite. Ale sama se ted bojim zda by bylo miminko vubec v poradku. dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Na tuto otázku zatím nepanuje shoda, odpusťe tedy, že neodpovím jednoznačně.
Záleží na druhu testu. Poměrně drahý laboratorní test z moči, nebo krve, dokáže mefedron spolehlivě zachytit.
Záležet může na mnoha faktorech, především na době od posledního užití, množství a kvalitě drogy, také na tom, jestli testovaná osoba mefedron užívá, nebo užila jednorázově, či nárazově, případně, jestli jej aplikuje často a pravidelně...
Snad chápu správně, že se ptáte na orientační testy z moči, nebo slin, které se dají koupit v lékárně, nebo na internetu, případně na testy, které běžně používá například policie...
Pokud nepůjde o druh testu, speciálně orientovaného na detekci mefedronu, bude odpověď sporná. Testy orientované na záchyt amfetaminů, mohou, ale spíš nemusí na mefedron reagovat.
Na Slovensku i ve světě, lze specializovaný test běžně koupit a dá se objednat i přes internet.
Zadejte do vyhledávače buď "EZ Test na kúpel'ové soli" (koupelová sůl, tak se drogám, jako jsou mefedron, methylon a MDVP, slangově ve světě říká), nebo "EZ tests Bath Salts", případně "EZ test kit for bath salts", pak si test můžete objednat. Výsledek můžete vědět pár minut od zahájení testování.
Přesto, že mají tyto testy vysokou spolehlivost, výsledek může 100% potvrdit, nebo vyvrátit, pouze již zmiňovaný laboratorní test.
Každé testovaní v rodině, nebo vztahu, je velmi závažným počinem, který většinou, ať už test dopadne jakkoli, situaci, ani vztah nespraví.
Chápu ale, že jste se dostala do kouta, trápíte se a nevíte kudy kam.
Plánovat další děti v takové situaci, s partnerem, kterému nedůvěřujete, a který má možná jiné priority, než Vaše štěstí, je velké riziko a může být zásadní chybou.
Proto Vám doporučuji kontaktovat odbornou pomoc a situaci probrat s pracovníky některé služby, která pracuje s rodinnými příslušníky a blízkými uživatelů návykových látek. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, nesejde tolik na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobnou službu v okolí.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete k jejímu řešení podniknout. Získáte pochopení, podporu a užitečné informace. Uvidíte, že se Vám uleví. Podle všeho Váš partner zatím nic měnit nehodlá a to, že se trápíte, mu jako důvod nestačí. Dozvíte se, jak s partnerem komunikovat, případně jaká pravidla nastavit, jak je obhájit a jak necouvnout, pokud budou porušena. Dozvíte se, jak se můžete pokusit podpořit partnerovu motivaci k pozitivní změně. Také co můžete udělat pro sebe, abyste se nezačala hroutit, byla pevnější v kramflecích, a nakonec v bludném kruhu nežila život někoho jiného, jen ne ten svůj.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v dosahu pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy a okolí, obraťte se na specializovanou, bezplatnou poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké, organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mapa
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Držte se a nezapomínejte na sebe, "naordinujte" si vlastní aktivity, které Vám přináší radost. Vyražte mezi přátele, nenechávejte si starosti jen pro sebe. Odbornou pomoc kontaktujte co nejdříve, můžete jen získat.
Přeji hodně sil a štěstí, kdykoli napište,
Amrit Sen.