Pomoc
Marunka
Dobrý den už několikrát jsem vám spala ale to bylo ještě jakžtakž dobrý ale tet se to už nedá vydržet . Žijí s manželem už 8let a i 8 let užívá vnitrozilne pervitin ale poslední rok už je to hrozně nevydrží to déle než týden trpí tím celá rodina a nevime co s ním zkouselibjsme to po dobrém i po zlém minuli týden jsem už to nevydržela a utekla i s našemu dětmi a on poradna to ze mu sú nevěrný ze mu zlu a furt ze mu dělám vše naschvalbnevim jak mu to mám vyvrátit jeví agresivní neumibrozeznat realitu od stavu s pervitinu poraďte mi prosím mám aj i strach mohu ho nechat jako jeho žena zavřít děkuji za odpoved

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. S manželem a jeho užíváním pervitinu jste si už evidentně užila dost a vůbec se nedivím, že se snažíte situaci řešit již radikálněji. Po osmi letech je skoro načase... Abyste se dobrala nějakého efektivního řešení, bylo by dobré vyhledat osobní konzultaci s odborníkem. Po internetu toho moc nevymyslíme. Sama uvádíte, že jste již psala několikrát a situace u vás doma se stále zhoršuje.
Pokud by byl manžel ve stavu, kdy by ohrožoval sebe nebo své okolí, můžete samozřejmě zavolat rychlou záchrannou službu. Nicméně do několika dnů (v závislosti na tom, jak se bude jeho zdravotní stav vyvíjet), bude pravděpodobně zpátky a vy tam, kde jste byla před tím. Dlouhodobou pobytovou ochrannou léčbu může nařídit pouze soud v rámci trestního řízení, takže tuto možnost můžete taky vyloučit, pokud manžel nepáchá trestnou činnost a v nejbližší době mu nehrozí odsouzení.
Když mi napíšete, kde bydlíte (stačí větší město okolí), zašlu vám kontakty na odborné služby, které můžete navštívit. Situaci s vámi podrobně proberou a poskytnou rady a podporu. Všechny služby pro rodinné přílsušníky a blízké uživatelů drog jsou v ČR bezplatné (včetně právní pomoci). Nezdá se, že by měl manžel prozatím chuť své potíže řešit, proto musíte především ochránit sebe a děti.
Přeji hodně sil a ozvěte se!
Vilma Táborská