Plodnost po užívání pervitinu
mamlas198
Dobrý den!
Našla jsem si přítele, který užíval cca rok pervitin. Již rok je čistý. Uvažujeme o rodině. Je díky jeho závislosti zvýšené riziko vrozené vady? A je snížena plodnost. Předem moc děkuji za odpověď. S pozdravem B.xxxxxxxxxxxx

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
díky za dotaz a důvěru. Je fajn, že přítel již drogy neužívá. Píšete, že bral pervitin cca rok a nezmiňujete nic o frekvenci, ani zda se léčil. Určitě tedy nelze takto na dálku hovořit o závislosti. Co se týká vrozených vad, nebála bych se, že by zrovna užívání drog mužem v minulosti mohlo mít nějaký vliv.. Plodnost je ovlivněna mnoha faktory, pervitin by žádnou zásadní roli hrát neměl, takže pokud by se vyskytl problém, postupovala bych standardní cestou jako kterýkoliv jiný pár bez ohledu na drogové zkušenosti.
Mějte se fajn
Vilma Táborská
p.s.: Aby byla zachována anonymita, odstranila jsem vaše plné jméno.