kokain, nasledek
eb
Dobrý den, během jedné akce sem to asi přehnal, kolem dvou dnu přes gram. A mě to jakoby vysálo ruce, tím myslím jen čistě ruce,dlaně, klouby, ostatni je v pohodě. Jak natáhnu ruku tak vidím ty kosti pres kuži,sem z toho špatný, měl sem vždycky objemné ruce, za každych okolnosti. Nevím co se stalo. Za jak dlouho se mi to vratí do puvodního stavu? Mate s tímhle nejake zkušenosti? od lidi? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, děkuji za důvěru.
Nezlobte se, ale dobře nerozumím tomu, jestli jste si popsaného projevu všiml až po poslední "jízdě", a kokain aplikujete pouze příležitostně, výjimečně, nebo jestli šlo o první zkušenost, pak by bylo možné projev přisoudit případné dehydrataci, nebo psychické poruše, případně toxické psychóze způsobené předávkováním, vyčerpáním, zanedbanému přísunu potravy, tekutin, nepříhodným psychickým nastavením a dalšími rizikovými okolnosti při užití drogy, nebo v průběhu intoxikace.
Netroufám si odhadnout, jestli gram kokainu, který jste zkonzumoval v průběhu dvou dnů byl mnoho, či ne. Kdybychom žili v Latinské Americe, mohlo by to být až až, ale vzhledem k většinou mizerné kvalitě velmi ředěného a předraženého kokainu v našich luzích a hájích, by o žádné extrémní množství účinné látky jít nemělo. To ale není až tak důležité, jako to, jak učinkoval na Vás, a s jakými důsledky. V neposlední řadě čím byl ředěný, protože jde často o velmi nebezpečné látky s nevyzpytatelnými účinky.
Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy na něj mohou působit různě, možná, aniž by se to muselo do této doby projevit, v sobě nosíte predispozice k psychickým poruchám, nebyl byste zdaleka jediný. Pokud by tomu tak bylo, riskujete při každém užití drogy, zejména psychostimulační, nebo halucinogenní, toxickou psychózu, nebo nastartování, či rozvinutí psychické nemoci, které byste se nemusel úplně zbavit, i kdybyste už nikdy drogu neužil. Rizikem je i THC. Nepíšete nic o tom, jestli jste kokain nekombinoval s dalšími drogami, včetně alkoholu. Pak by riziko bylo ještě větší.
Každopádně byste měl drogy na co nejdelší dobu vynechat, odpočinout si, zdravě se najíst, doplnit tekutiny, vitamíny, minerály a nestresovat se. Pro uklidnění a snadnější usínání doporučuji čaj z meduňky, kterou koupíte v každé lékárně i v běžných obchodech. S velkou pravděpodobností byste tak mohl být poměrně brzy v pořádku.
Jestli budete sám sebe i po čase vnímat stejně, zajděte k lékaři. Necítíte li se v tuto chvíli ještě jakkoli jinak dobře, návštěvu lékaře neodkládejte a zajděte k němu rovnou.
Pro stanovení správné diagnózy byste měl vyložit karty na stůl, nikdo Vám hlavu neutrhne, ale je to na Vás...
Nelze ani zdaleka vyloučit, že jde o projev, který s užitím kokainu nemusí přímo souviset, a že jde, možná i o závažnější zdravotní komplikaci.
Pokud užíváte kokain častěji a delší dobu, může připadat v úvahu, kromě uvedených příčin i to, že jste zhubnul natolik, že Vás přirozená a zdravá vizáž, prostě opustila.
Nebude od věci, zejména pokud byste měl mít problém s Vaším lékařem otevřeně promluvit, kontaktovat odborníky služeb v okolí, které se zabývají drogovou problematikou, respektive pracují s uživateli návykových látek.
Tyto služby jsou bezplatné a moho být poskytovány i anonymně, nesejde na tom, jestli jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobný typ služby.
Nejlépe si předem telefonicky domluvit termín schůzky, zajít tam ale můžete i rovnou, v provozních hodinách. Pak ale není jisté, jestli na Vás budou mít pracovníci služby dostatek potřebného času.
Získáte pochopení, podporu, pomoc, užitečné informace, v neposlední řadě obdiv a respekt, že jste dokázal přijít sám. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit, konzultace může proběhnout zcela nezávazně.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámením se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout k tomu, abyste byl co nejdříve O.K.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na nejbližší služby obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné informace o kokainu, včetně rizik souvisejících s jeho užíváním, najdete rovněž na našich stránkách: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Další odkazy:
http://www.priznaky-projevy.cz/zavislosti/ostatni-drogy/ucinky-uziti-kokainu-zavislost-na-kokainu-priznaky-projevy-symptomy
http://www.drogy.cz/kokain/kap-ucinky-kokainu.html
http://www.prevcentrum.cz/Kokain
http://www.extc.cz/kokain.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte některou z našich adiktologických ambulancí:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance AA SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Provozní doba:
Pondělí: 9-17
Úterý: 9-13
Středa: 12-20
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy fit. Buďte na sebe opatrný, pohodové léto,
Amrit Sen.