Čistý kofein
Týpek
Ahoj,
Rád bych se zeptal jestli je možné šňupat čistý kofein a jestli nabudí. ( zdůrazňuji že jsem hubený a vysoký 16 let) také bych se chtěl zeptat jestli se může projevit ( u čistého kofeinu ) ňeaká alergie nebo něco podobného ale to si nemyslím. Předem děkuji za odpověď pékný den.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Mám za to, že jsme na toto téma již spolu komunikovali, takže se obávám, že Vám asi nic nového nesdělím.
Kofein sice není nelegální droga, nicméně, zneužívání tak jako jiná zneužívání čehokoliv, může vést k různým rizikům, takže bych doporučila Vaše rozhodnutí ještě zvážit.
I na kofein se dá vypěstovat návyk (psychický, ale i fyzický). Při užívání nosem, tedy šňupáním, si můžete poničit nosní přepážku a sliznici, stejně jako kdybyste šňupal pervitin nebo kokain. Tímto způsobem se také více zanášejí plíce. Průběžné konzumace kofeinu mohou také znamenat zátěž na kardiovaskulární systém (je zatěžováno srdce a zvyšuje se krevní tlak). Tímto způsobem konzumace se také násobí riziko snadnějšího předávkování (projevuje se zvracením, nevolností, nepravidelností srdečního rytmu, bolestí hlavy atd.). Při konzumaci kofeinu dále hrozí riziko nabuzení organismu natolik, že se konzumující osoba může dostat do velmi obdobného stavu jako například po intoxikaci pervitinem, což může způsobit paranoidní stavy, úzkosti a další nepříjemné prožitky.
Dále byste neměl zapomínat na skutečnost, že pokud je zvýšený výdej energie nepřirozeným způsobem, ať už je dosažený čímkoliv, vždy se to nějak dále projeví v reakci organismu.
Vyhnout se nelegálním drogám je na jednu stranu sice rozumné, na druhou bych doporučila, jak jsem již v úvodu zmínila, vše ještě řádně zvážit. Můžete se přivodit potíže i tak.
S pozdravem MK