rozdílné účinky extaze
ferenc
Dobrý den,
Mám dotaz na který jsem nemohl najít odpověd na internetu ( hledám už 3 hodiny).Můj dotaz směřuje k rozdílnému učinku exteza při požití stejne E asi před měsícem jsme koupili pár stejných E od jednoho typa protože jsme věděli že makaj upně super. Všech 5 kamaru sme si užili super stavek 3 hodinky naval energie euforie štesti potom ustup, zbystřenost vysoka komunikativnost a po 6 hodinkach jste mohli jít v klidku spat na všech to fungovalo upně stejně jen s rozdílem že někdo kalil trochu dele. Jelikož nam jich pár zbylo a věděli že jsou dobry tak jsme se těšili na dalši party, vím že sehnat v ČR kvalitní E je dost optížne každej se snaží podělat protože nevite co kupujete... ale když jsme po 3 tydnech jeli na party a všichni jsme si dali tu samou pulku jako tenkrat tak fungovala naprosto rozdílně.Tři kamaradi si jí užili jako posledně a ja s kamaradem vůbec nic, ještě k tomu když on měl pulku stejny jako další kteremu fungovala. Byl sem ospalí často jsem zíval nechtělo se mi tancovat byl jsem pouze zbystřelí a trochu ukecanějši oproti normalnímu stavu.Moc by mě zajímalo čím to bylo způsobené je pravda že jsem byl dost nevyspalí ale tenkrát též a fungovala skvěle, stejnou zkušenost jsem na internetu našel a je to prý vcelku běžné ale nebyla na to odpověd co by to vysvětlovala proč se tak stalo tak se ptam zde snad máte vice informací.Jsem občasný konzument max 1x za měsíc na zpestření je to mnohem lepši než alkohol který jsem ted absolutně omezil.
děkuji za odpověd :)

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Ferenci,
díky za dotaz.
Účínek drogy a prožitek po jejím užití se skutečně může významně lišit, i když víte, že droga je opakovaně stejná. Na průběh intoxikace mají totiž podstatný vliv další okolnosti. Jednak, jak správně píšete, váš momentální fyzický stav (únava-odpočinutost, hlad, žízeň, a další dílčí parametry, kterých je celá řada - tolik, kolik procesů se může v lidském těle odehrávat, ale třeba i kombinace s jinými léky a látkami, alkoholem, apod.).
Dále vliv prostředí - ač vám to možná nepřipadne, tak prostředí nás každého ovlivňuje víc, než li si na první pohled uvědomujeme. Tedy atmosféra, ostatní lidé, například i druh a intenzita osvětlení, a opět řada dalšch věcí (barvy, pocit z potkání příjemného či nepříjemného známého, denní doba, a mnoho dalšího).
A v neposlední řadě i naše očekávání od intoxikace. jednoduše řečeno, když moc neočekáváme, můžeme být příjemně překvapeni, ale když očekáváme hodně, nemusí se takové očekávání naplnit. Tahle subjektivní kategorie je zrádná - vede totiž často k předávkovávání, abych konečně dosáhl kýženého stavu. Pozor na to.
U drog tohoto typu je to velké riziko.
Vězte, že každá intoxikace bývá vlivem prostředí a okolí, očekávání a našeho momentálního stavu trochu odlišná. A obecně to je tak, že nejlepší zážitky z intoxikace bývají na začátku užívání. Čím déle drogu užíváte, tím méně příjemných zážitků s ní máte.
Hodně zdravého rozumu a hezké léto
Jakub Chudomel