Heroin, subotex, pervitin... dluhy, lhani...
AZz
Dobrý den, už si nevim rady s pritelem, tak se zkusím zeptat odborníka...
S partnerem jsem spolu uz dlouho,ted se nam narodila holčička a ja si milne myslela ze je vše v pořádku.
Musim zacit tim ze kdyz jsme se seznamili, rekl mi ze bral heroin, ale ze konci... Věřila sem, pak chodili ruzne nesplacene pujcky a tak, ale pry to bylo z minosti, tak sem to neresila.Vim ze si obcas dal, ale vzdy rikal ze to vylo naposled pak zacal uzivat subotex, dlouhodobe... Rikala sem si ze lepsi nez aby si pichal... Jenze ted zas prisli pokuty za nesplacene pujcky. Kdyz sem na nej uhodila, tak pry za pervitin. Takze zase dluhy, dalsi závislost... Ja uz nevim co mam delat, hlavne kvuli malé. Vzdy sem mu pomahala financne, byla s nim, rikala ze to zvladne... Nechapu proc je to pro nej tak tezke odolat, ma krasne, zdrave dite, super rodinu, hodnou zenu, ale furt je mu to malo a dela zle... Ja nikdy nic nebrala, nechapu to... Ale uz to zas nechci jen tak prechazet. Uz mu hlavne ani neverim, je to furt dokola, ale miluji ho a nechci ho opustit... Co mam delat, jak mu pomoct?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že se stále snažíte nějak příteli pomoci, ale je určitě dobře, že nechcete před problémy zavírat oči. Stejně by to doběhlo nejen jeho a Vás, ale později hlavně Vaši dcerku. Už jste toho spolu mnoho zažili a zkusili různé cesty, jak z problémů ven. Možná je načase přizvat k celé situaci někoho nezávislého, kdo ale problematice rozumí. Samozřejmě ideálně za souhlasu partnera, kdy i on sám bude chtít změnu a bude ochotný něco pro to udělat. Můžete ale vyhledat pomoc i Vy sama a alespoń si ujasnit postup z Vaší strany. Na to je však internetová poradna příliš omezený prostor a je mnohem vhodnější setkat se osobně, moci se oboustranně doptat, společně zvážit různé varianty.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, je Vám k dispozici naše Poradna pro rodiče a příbuzné uživatelů (Žitná 51, Praha 1, tel. +420 739 268 527, www.sananim.cz), případně Vám můžu doporučit jiné zařízení, které budete mít blíž, když napíšete, kde by to mělo být.
Zatím přeji hodně sil a určitě neváhejte obrátit se osobně o pomoc, je to v zájmu vás všech.