Kudy ven?
Ztracena
Dobry den,
Pred rokem a pul jsem se zamilovala a zacla zit se svym soucastnym partnerem. Asi po pul roce, jsem se dozvedela, ze je obcas bere nejake drogy. Nevenovala jsem tomu pozornost. Rikala jsem si, ze je to jen obdobi objevovani a zkouseni...Doufala jsem, ze nas vztah, laska a porozumneni drogy prekona. M. casto nebyl pres noc doma a nezvedal telefony. Nemel rozumne vysvetleni. Prestal kominikovat, vyhybal se mi a vyvrcholilo to sexualni zdrzenlivosti. Dnes to jiz muzu nazvat absenci. Pokazde kdyz mluvime o nas, tak mi tvrdi jak moc me miluje a zalezi mu na me. Pritom si me doma moc nevsima. Vysvetlila jsem mu, ze nedokazu zit ve lzi a bez lasky. Tak mi vsechbo priznal. Rika mi o kazdem drogovem uletu ktery ma-skoro kazdy den a mluvi o tom jak chce prestat. Ale nic tomu nenasvedcuje. Rozesli jsme se, ale financni situace nam nedovoluje se od sebe odstehovat. Vlastne sr nic nezmenilo, jen jsme si to rekli. Nemuzu se s nikym schazet. Vydira me potom tim, ze si neco da a ze ho k tomu nutim. Vsichni normalni pratele ho odrizli. Dokonce i rodina. Rikam si...co se stane kdyz odejdu i ja. Jsem na nem citove zavisla?? Proc???I pres to, ze zadne city neprojevuje. Bojim se, ze nezvládnu zit sama. Sama se sebou. Rozum vi, jak absurdni je to co pisu...srdce chce jit dal...zit ale prakticky nejak nevim jak na to....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že pro Vás musí být hrozně těžké opustit někoho, kdo Vám vyhrožuje, že ho budete mít na svědomí. On si ale svou cestu vybral sám a Vy byste za něj neměla přejímat zodpovědnost. Možná spíš než citová závislost může jít právě o strach a pocity viny, kterých on velmi dobře využívá. Snad mu to v současné chvíli ani není nutné mít moc za zlé, vybral si mezi Vámi a drogami drogy, a ty se chovají vždy vypočítavě a naprosto sebestředně. Nevadí jim zničit kohokoliv v okolí. Zkuste na to koukat tak, že když budete odcházet, budete odcházet hlavně od drog, ne už bohužel od partnera, do kterého jste se před lety zamilovala.
Možná by Vám pomohlo srovnat si myšlenky v rozhovoru s někým nezávislým, kdo ale celé problematice drog rozumí. Pokud je pro Vás dostupná Praha, mohu Vám nabídnout setkání v Poradně pro rodiče a rodiny ohrožené drogou, která sídlí přímo v centru, a kde můžeme vše probrat podrobněji. Pokud je to pro Vás daleko a chtěla byste jiný kontakt, dejte vědět, kde by to mělo být.
Přeji hodně sil a odvahy!
Zdravím
Jana Justinová