Kodein
Jenda
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na všechno ohledně kodeinu, tzn. vedlejší účinky, stavy, délka stavu, jestli se dá sehnat mimo lékárnu apod. Chtěl jsem to zkusit, ale nejsem si tím úplně jistý případně jestli máte nějakou vlastní zkušenost. Díky za odpověď 😊

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz, nicméně si snad ani nemůžete myslet, že bychom Vám vážně radili, jak a kde sehnat návykové látky, ať už se jedná o jakoukoli látku. To by hraničilo s trestným činem (a možná by i naplnilo jeho skutkovou podstatu) podle § 287 Šíření toxikomanie, zákona 40/2009 Sb. Trestní zákoník.
Pokud si nejste jistý, sice Vám samozřejmě nemůže nikdo nic nakazovat a zakazovat, pak je důležité, abyste si dobře promyslel, jestli je pro Vás experiment tak důležitý...
Každopádně, při intoxikaci kodeinem mohou nastat různé komplikace - může se objevit nevolnost, závratě až zvracení, často se dostaví zácpa a zadržování moči. V případě nervové soustavy se dostavuje motání hlavy, bolest hlavy, útlum centrální nervové soustavy od somnolence (ospalosti), přes sopor (strnulost) až po komatózní stavy (bezvědomí). V takových případech se zpravidla také vyvine útlum dechového centra, který může vyústit až do fatální zástavy dechu. Nízkým přívodem kyslíku jsou samozřejmě postiženy i další orgánové soustavy, nejen mozek a celá CNS. Někdy se mohou dostavit i epileptické křeče a v případě oběhové soustavy se někdy vyskytuje snížená srdeční frekvence a pokles krevního tlaku. S častým užíváním a samozřejmě s velikostí dávek se jedinec může velmi snadno propracovat až ke klasické závislosti podobně jako je tomu u heroinu nebo jiných opioidů.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec