dospela zavisla dcera na pervitinu
Adéla
Dobry den,
dcera 32 let je cca 3 roky zavisla na pervitinu.Již přisla o praci kterou měla moc rada.Bydli se mnou v domku,kde ma svuj vlastni byt.Ma často halucinace,ale v žádnem připade nechce slyset o lečbe.Dostala ultimatum,lečba - nebo se k 1.7.2016 vystěhuje.Jsem již na dně,považuji to zařešení.Ona se stále tváří že se nic nedeje,ale už jsem se rozhodla.V listopadu 2015 jsem ještě netušila že jde o pervitin a v tom stavu kdy měla halicinace se mi ji podarilo dovezt na psychiatrii a tam to vypadalo na bipolarni poruchu,ale realita je jina.Jsou me kroky spravne?Už si nevim rady.Moc děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je velmi těžké z tak krátkého popisu posoudit situaci a doporučit nejvhodnější postup. Nicméně, pokud dosavadní pokusy pomoci dceři nikam nevedly, ona pomoc odmítá a Vy už jste - jak píšete - na dně, může Vám myslím Vaše rozhodnutí velmi pomoci. V dlouhodobém horizontu pravděpodobně pomůže i dceři. Přestane mít pohodlí domova a Vaší péče a zřejmě rychleji dospěje do nějakého odborného zařízení. Cesta to může být trnitá, ale nejspíš jediná možná.
Teď je v podstatě nejdůležitější, aby když už jste se takhle rozhodla, jste byla schopná své ultimátum naplnit. A abyste věděla, jak to provést. Myslím, že reálně hrozí, že dcera se bude vystěhování bránit. Myslím, že by bylo dobré celou situaci probrat podrobněji, a tedy nejlépe osobně, v některém ze zařízení určených pro rodinné příslušníky uživatelů.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně a pokud budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, pokud napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)