Závislost?
Spid frik
Dobrý den,
beru piko pravidelně každý víkend na tanečních akcích. Když to kombinuji s trávou a tou hudbou ( tekno), dokážu tančit celou noc a to mě baví. Je mi už skoro třicet a viděla jsem v okolí spoustu případů, kdy tahle droga lidi zničila. Mám rozum a nechci tak dopadnout, takže neberu nikdy jindy než kvůli tanci. V poslední době ale pozoruji, že mě vlastně už nic nebaví a těším se jen na pátek. Přesto mám drogy u sebe a nechci si dát a taky si nedám. Mám ale trochu strach, že se to zvrhne, i když si to vůbec nepřipouštím. Jde brát vikendově dlouhodobě?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Tak nemohu tvrdit, že se to nikomu nikdy nepodařilo, někteří takto žijí dlouhou dobu, ale jejich poměrně dost málo v porovnání s těmi, u kterých se to zvrtne nebo nějak více zasáhne do života. Být na pozoru je na místě.
Sama uvádíte, že pociťujete nezájem o nějaké další aktivity během týdne a těšíte se na tolik očekávaný pátek, se kterým přijde konzumace. Zkoušela jste nějaký pátek vynechat?
Rozmlouvat Vám užívat asi nemá smysl, proto jste nepsala. Možná by, ale nebylo od věci zkusit frekvence užívání oddálit, co nejdál to půjde. Nechat organismus včetně psychiky trochu odpočinout a pokusit se zase začít dělat jiné věci s radostí a bez drog.
Nechci malovat čerta na zeď, ani nemohu a nechci zodpovědně posoudit Vaší situaci dle několika málo informací přes net, ale dle toho co jste popsala, by nebylo zase až tak neobvyklé, kdyby se to zvrtlo.
Na druhou stanu klobouk dolů, jak jste schopna situaci pojmenovat, připustit si, že byste mohla mít problém. Schopnost sebereflexe každý nemá...
Stačí to takto? Když tak ještě napište.
S pozdravem MK