co dělat?
Petra
Ahoj, beru dlouho a zatím to bylo celkem v pohodě. Poslední dobou se mi zdá ze se mi to vymklo kontrole. Mam problem chodit do prace, mluvit s lidma a asi jsem mela i prvni poradnou stíhu. Podarilo se mi ted tri dny nesnupnout ale jsem uplne hotova na dne!!!! Potrebuji pomoc asi bych i nekam sla se poradit. Diky za jakoukoliv radu! Jsem opravdu zoufala a taky se dost stydim. Petra z Teplic

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petro.
Dobře, že jste napsala. Nezoufejte, vše se dá řešit - nejste jediná, která se do této nebo podobné situace dostala.
Podařilo se Vám tři dny pervitin neužít to je skvělé, zkuste to vydržet i nadále. Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom jako například u látek opiátového typu. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, ustát to a nechat odeznít.
Píšete, že jste začala pociťovat ,,stíhu" - je třeba abstinenci udržet (a to i včetně THC a alkoholu, případné užití by mohlo Váš stav umocnit). Ve většině případů se s délkou abstinence opět vše vrátí do normálu, ale je třeba to vydržet.
Pokud byste si chtěla dojít o svém braní, potažmo vysazení, popovídat, což bych doporučovala, můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat. Můžete tedy služeb využít zcela anonymně.
U Vás zde:
Kontaktní centrum White Light
Doubravská 122/5
(Zařízení se nachází v Teplicích v části Trnovany (u Červeného kostela)
Teplice
Telefon: 417 530 788, 602 414 911
Email: kc-teplice@wl1.cz
Provozní doba:
Po 9.00 - 17.00 hod.
Út  9.00 - 16.00 hod.
St  9.00 - 16.00 hod.
Čt  9.00 - 17.00 hod.
Pá 9.00 - 16.00 hod.
Více informací zde: http://www.wl1.cz/teplice.html
Přeji Vám dostatek sil, v případě, že se budete potřebovat na něco doptat, tak neváhejte napsat znovu.
Mějte se hezky, věřím, že to zvládnete.
S pozdravem MK