Pervitin
Lenka36
Děkuji za odpověď,, takže opět nic nevim,, ale k otazce minulé proč na me nepůsobí pervitin jedna fetacka bere uz 20 let i z přítelem vařičem me rekly ze nejsem fetak a nikdy nebudu a nepoznám to co maj ostatní pry drogu ovladam ja ne ona me nějak to nechapu.. A proč jsem to chtěla zažít byl prostí důvod, žila jsem z pritelem 15 let stoho on 5 let snupal hrozně jsem se ho bala viděl me vsude v televizi v porno časopisech venku a jine jak to dělám mlatil me rozbil hlavu popelnikem zlomil nohy bylo toho moc kazdy me rikal at mu řeknu jen tak ze ma pravdu ja rikala ne nikdy kdyz to neni pravda prosily me ze bude klid a jine,, policajti byly u nás stale byt je muj chtěly abych sla na azil nez bude pozde a ja zustala doma.. Videl v byte lidi hlasi vse rozbil rozmontoval bylo to hrozne a ja dodnes nechapu jestly to hral nebo co to bylo jednou jsem si rekla az uslyším nebo uvidim neco zkoncim stim a nic zkusila jsem brát nosem v piti jehlou a nic zadnej ucinek.. Kazdy kdo me zna a vi to nechápe ani jaa,, i kdyz oni na tom jedou dva dny ja neříkám ze nic uklidim najim se a jdu spat nic me nebavi takze i z pervitinem nebo bez jsem stejna,, nebo jestly to neni tim ze vim co je reálné a co ne např kdyz kamarádka neco říkala ze vidi nebo slyší tak jsem takova ze ji stoho vyvedu at neni blba co by tam kdo delal donutim ji at uvažuje,, takže za 5 mesicu užívání drogy stoho 2 mesice do zil nic nikdy ani stich ani slyšení strach proste nic vemu sedim hrají si z detma delam to co obvykle a spat?? Asi stoho nikdy nic nepoznam co ostatni nebo ano.. Prostě jak rikaj ostatni ty to neber skoda peněz.. Ale dvakrát jsem zkusila travu a vzdy odpadla hned jsem chtěla sanitu a hrozne jsem se bála ze umru od te doby sní mam strach nikdy bych to uz nezkusila.. Ale pervitin opravdu prisaham nic jinak děkuji za minulou odpověď kenka

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Lenko,
díky za reakci. Droga je ve své vysoké koncentraci pro organismus dlouhodobě neúnosná. Proto její vícedenní užívání často vyvolává nejrůznější zdravotní poruchy. Fyzické i psychické. Chování vašeho partnera spadá do oblasti poruch, které vznikly přímým působením drogy.
Jedná se o poruchy vzniklé z „toxické příčiny". Začínají často velmi rychle, jejich průběh bývá dramatický a většinou rychle odeznívají. Nejčastěji se jedná o různé druhy psychotických, depresivních či úzkostných poruch. Většina těchto onemocnění poměrně rychle odeznívá po ukončení užívání drogy. Příkladem může být toxická psychosa (slangově stíha) vzniklá v souvislosti s užíváním pervitinu. Onemocnění vzniká obyčejně při protrahovaném užívání „v jízdách", méně často po jednorázové aplikaci větší dávky. Rozvíjí se paranoidně - persekuční stav s halucinacemi (postižený má pocit, že je pronásledován, stahuje se kolem něj neviditelná síť i auta na ulici se domlouvají troubením a blikáním a je mu ukládáno o život). Většinou zůstává dlouho zachovaný náhled (postižený si uvědomuje, že se jedná o duševní poruchu), může se však jednat i o poměrně dramatický stav a náhled být v tomto případě nebude přítomen. Porucha většinou sama zmizí za cca. 10 dní po vysazení pervitinu.
Samozřejmě duševní onemocnění nemusí po ukončení užívání odeznít a může přetrvávat, někdy i dlouhodobě.
Příkladem může být výše zmíněná toxická psychóza, která neodezní po vysazení drogy a přetrvává. (http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html).
V tom, proč na vás pervitin nepůsobí, vám opravdu nedokáži odpovědět. Teoreticky by se dalo formou řady klinických vyšetření zjistit více o vašem metabolismu, ale nedokáži si představit, že byste přišla k lékaři s tím, že váš zdravotní problém spočívá v tom, že necítíte účinek pervitinu. Ani zdravotní pojišťovně by se to asi nelíbilo. Názory typu, že někdo ovládá drogu znám. Myslím si o tom následující. Jsme každý trochu odlišný a na drogu tedy reagujeme různě, někdo je odolnější vůči podnětům, druhý méně. Někdo snese hodně, druhý málo. U drog hraje velkou roli míra závislosti, míra tolerance na užitou drogu, délka, frekvence a množství dávek, zdravotní stav obecně i aktuálně, a podobně. Jak píšete, pervitin necítíte, ale na druhou tráva na vás působí silněji, než li na ostatní. Tak to prostě je...
Určitě vás chci varovat, abyste radši nezkoušela dosáhnout účinku zvyšováním dávek a jejich frekvence. Byť máte pocit, že nic necítíte, v organizmu droga je a když si nedáte velký pozor, můžete se lehko předávkovat s fatálními důsledky.
Tak se na závěr připojuji k ostatním - neberte to, je to škoda peněz!
Mějte se hezky J.Chudomel