pomoc
martas
Dobry den chtela bych se zeptat a poradit, jsem cizi osoba a muj pritel ma kamaradku ktera je drogach a chtel by ji pomoci i ja ,ale nevime jak postupovat,vsichni uz nad ni zlomily hul i jeji rodice o ni nejevi zajem ji nejak pomoci ani se k ni nehlasi,muj pritel by ji rad semnou pomohl i proti jeji vuly jen aby se stoho dostala. a co vim tak zije v Breclave nebo v okoli to mi jaksi opomnel rici. Je najak moznost ja ji ztoho dostat a predat do ustavni lecebny na leceni? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je obdivuhodné, že máte chuť a energii pomáhat někomu, koho v podstatě neznáte, navíc z rpblémů tak složitých, jako je závislost. Vím, že někdy to vypadá hrozně, že rodina se nezajímá a podobně. Častěji je ale realita trochu jiná a složitější - rodina už bývá tak vyčerpaná marnou snahou pomoci, že po časee dojde do bodu, kdy se buď problémem nechá celá rozložit, nebo se stahne do pozadí.
Píšete, že chcete známé pomoci i proti její vůli. To opravdu není dobrý nápad. Nikam to nevede, navíc si tím zavčete možnost, že se na vás obrátí, až o to bude stát. Nemůžete ji nechat ani hospitalizovat, zavřít v léčebně. Jediné, co má smysl, je sdělit jí srozumitelně, že budete k dispozici, až bude chtít svůj život změnit.