metamfetamin a THC
muflon
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o radu, přihodila se mi nenadálá věc se kterou jsem se dosud nesetkal. Jsem pravidelným denním konzumentem marihuany už 12 let, až do středy minulého týdne. Takto jsem začal kouřit ve 23 letech. Příležitostně užívám pervitin, který však užívám skutečně málo, to jest jednou za 2-3 měsíce, tzn. 4x do roka. Marihuanu jsem na pervitin užíval pokaždé bez potíží i na tzv.\"dojezd\", kdy jsem s její pomocí lépe usínal a tato kombinace mi nikterak nevadila, naopak se mi líbilo se na dojezd přehulit a následně usnout. Minulé pondělí večer jsme se s přítelkyní rozhodli si vzít metamfetamin, především kvůli sexu, mám na něm pak úchylnější myšlenky a pod. Protože pervitin užívám opravdu zřídka, měl jsem doma asi 4-5 měsíců starý zbytek, který jsme si vzali. Z úterka na středu jsem spal řekl bych normálně. Mezitím jsem denně kouřil průměrně 4 svoje \"brčka\" až do středy pozdní večerní hodiny, asi tak 48 hodin po aplikaci pervitinu, kdy jsem si zakouřil opravdu silnou marihuanu. Asi tak po pěti minutách kdy jsem dokouřil, jsem si šel lehnout a začalo peklo. Nevím k čemu to přirovnat, ale troufnu si říct že mi přeskočilo. Nepopsatelný tlak v hlavě, pocity úzkosti a strach, utekl jsem ven dýchat na vzduch, kde jsem zmatkoval a choval se jako blázen a modlil se ať jsem zase normální. Doslova jsem magořel, neumím to ani popsat. Čtvrtek byl děsněj, bylo to o trochu lepší ale pořád špatné. Pátek jsem tak nějak rozchodil a bylo mi o poznání lépe, skoro normál. Proto jsem se večer rozhodlo po takřka dvoudenní absenci marihuany že si dám malého jointa pro lepší spánek. To byla ovšem chyba. Brutání stav se vrátil zpátky a sobota byla pro mě zase peklem. Neděle byla ráno pořád hrozná, však odpoledne se mi začal stav rapidně zlepšovat až téměř do normálu, kdy mi nic nebylo a myslel jsem že už je to za mnou. Jenže dnes ráno se to zase vrátilo a to jsem ani už nic nekouřil. K večeru se to začalo opět sklidňovat a teď už je mi zase o velké poznání lépe. Myslíte že stav který jsem si svým jednáním přivodil odezní, respektive jestli je možné že se z těla ještě stále vylučuje THC a otravné látky, tělo se čistí a že pouze došlo k otravě a přetížení organismu? Jak dlouho myslíte že až může tento stav trvat a zda je možné že se bude vracet v podobných periodách? Odpovězte prosím co nejdříve. Děkuji, s pozdravem a přáním pěkného dne Muflon

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Přes internet toho moc nepoznáme a těžko tímto způsobem dělat nějaké objektivní závěry. Těžko, říct. Mohlo toho být opravdu hodně a organismus včetně psychiky na to nějak reagoval. Dále kombinace THC a pervitinu (u kterého nikdy ani nelze přesně vědět, co vlastně obsahuje) mohla na Vašem stavu mít také svůj podíl, obecně se jakékoliv kombinace drog vůbec nedoporučují, právě kvůli interakcím.
Užíváte drogy a s těmi není jen legrace. Nejsou na seznamu zakázaných látek pro nic za nic. U disponovaných jedinců může konzumace jakékoliv drogy, včetně THC (a to i jednorázové užití) vyvolat vážné psychické potíže.
Pokud by to byla ,,pouze" reakce na nevhodnou kombinaci nebo velké konzumované množství, měl by se Váš stav postupně vrátit do normálu, ale je třeba už nic nekonzumovat (ani THC a to v žádném množství, tedy ani práska).
Pokud by se jednalo o nějaký jiný problém (co tímto způsobem nepoznáme), bylo by na místě, aby Vás viděl specializovaný lékař a problém buď vyloučil, nebo potvrdil.
Jak Vám je teď? Víte kam si případně zajít, pokud by problém, který jste popsal, setrvával nebo gradoval?
Když tak ještě napište, můžete využít i skrytou poznámku (ta není součástí veřejné čísti webu).
Přeji, ať je brzo lépe! S pozdravem MK