Stabilita thc v odebrané krvi
Marian
Prosím Vás, do jaké doby se z odebrané krve musí udělat testy na množství THC v krvi, aby to bylo objektivní a nezkreslené časovým čekáním? Resp. ovlivňuje nějak uplynulá doba výsledek testu, či zůstává hodnoty THC v krvi stejná po nekonečně dlouhou dobu? Děkuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Obvykle se analýza dělá z materiálu ihned (v řádu hodin). Pokud se (z nějakého - jakéhokoli důvodu) musí s analýzou čekat (standardně více než např. pracovní doba), pak se materiál  na stanovení i screening na přítomnost kanabinoidů (pokud se jedná o plnou krev, je nutná separace séra) zamražuje a takto může vzorek být uchován až několik týdnů bez nutnosti analýzy a bez zkreslení výsledných hodnot. Standardně se takto zamražené vzorky podrobí analýze podstatně dříve, než by mohlo dojít ke zkreslení výsledku.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec