Pervitin
luunicka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat,co znamená toto: Už třetí den jsem nespala (pervitin užívám nosem) a ten třetí den odpoledne jsem byla venku na sluníčku, a ležím jen chvilku a z ničeho nic jsem měla černo před očima, hodně nepříjemné až bolestivé brnění v nohách a celá jsem se začala klepat. Ztrácela jsem vědomí, prestala jsem na chvíli i slyšet okolní ruch. Měla jsem pocit že se už neudržim na nohách ale naštěstí jsem po chvilce začala vidět i slyšet ale to brnění v nohách trvalo ještě tak hodinu potom,i když ne tak silně. Vím že to je následek únavy ale takhle hodně nepříjemný pocit jsem zažila poprvé. Takže mě zajímá co to vlastně bylo? Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Podobné projevy při, nebo po užívání pervitinu nejsou vzácné. Skutečnou příčinu, nezlobte se, nelze takto na dálku určit. To může pouze lékař, po důkladnějším vyšetření, který by měl vědět o všech okolnostech, které by mohly s popsanými potížemi a nepříjemnými stavy souviset.
Podle toho, co píšete, se souvislost s užíváním drog přímo nabízí a nejspíš tomu tak bude. Možné je ale i to, že mohou mít jiný, zdravotní, případně psychosomatický původ.
Píšete, že jste tři noci nemohla usnout, takže v úvahu připadá i předávkování metamfetaminem, další projevy mohou být reakcí na látky, často velmi nebezpečné, kterými se, celkem běžně, pervitin ředí.
V každém případě Vám tělo i psychika, dávají jasně najevo, že pro Vás pervitin není tím pravým ořechovým, a měla byste se mu napříště obloukem vyhnout. Když ne navždy, tak aspoň na co nejdelší čas. A to nejen pervitinu, ale i dalším drogám, včetně alkoholu. Jinak se vystavíte riziku, že bude hůř. Můžete si ublížit natolik, že škody, které byste si způsobila, by mohly jít jen velmi těžko napravit. Možná vůbec. Škody druhým vynechávám.
Dejte si oraz, odpočiňte si, vyspěte se. S usínáním Vám může pomoci čaj z meduňky, kterou koupíte za pár korun v každé lékárně i v běžných obchodech. Zdravě a pořádně jezte, neopomeňte ovoce a zeleninu, doplňujte tekutiny. Pomoci Vám mohou i potravinové doplňky, obsahující nejběžnější vitamíny, nebo minerály, například trojkombinace vápník, hořčík, zinek. Naordinujte si v rozumných dávkách příjemnou fyzickou zátěž, i kdyby mělo jít jen o procházky v zeleni.
Když si dovolíte vydechnout, naberete síly, případně si najdete zdravější způsob, jak užívat čas, s největší pravděpodobností popisované projevy samy odezní. Pokud by měly pokračovat, nebo tendenci se vracet a opakovat, vyhledejte lékaře, nechte se vyšetřit a otevřeně si promluvte. Nikdo Vám hlavu neutrhne.
Připojuji webové odkazy na stránky naší poradny a dalších serverech, kde najdete informace související s pervitinem, jeho užíváním i riziky:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html?warning=kill
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.drogy.cz/pervitin/kap-smrtici-ucinky-pervitinu.html
http://navykovelatky.cz/stimulacni-drogy/pervitin/
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://www.extc.cz/pervitin.html
Kdybyste měla chuť, probrat situaci s lidmi, kteří Vás s respektem přijmou takovou, jaká jste, podpoří Vás a poskytnou Vám, i anonymně, pomoc a řadu užitečných informací, napište. Stačí uvést ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na bezplatné odborné služby v dosahu pošleme. Odpověď ani dotaz, pokud to bude Vaším přáním, nemusíme zveřejňovat, můžeme Vám poslat kód odpovědi, pod kterým se dotaz i odpověď ukáže pouze a jen Vám.
Jak kontakty můžete vyhledat sama, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, ať je brzy lépe.
Buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.