Alkoholik
el
Dobrý den,
již 10 let žijeme s alkoholikem. Poslední měsíce není nikdy ani 1 hod. střízliví. Maminka je zoufalá, denně pláče. Život s ním je skutečně peklo. V bytě má doživotní právo na užívání. Denně nás v noci zbouzí (buší na dveře, sprostě nadává, vyhrožuje že nás zabije...). Prosím Vás existuje nějaké místo, člověk, tel. linka kde by nám skutečně pomohli? Trvá to moc dlouho a nevím, jest-li to ještě vydržíme. Nechci, aby se u nás něco strašného stalo. Nevím proč zrovna já musím žít s takovým to otčínem. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
rozhodně je možné situaci řešit. Pokud Vám otčím takto vyhrožuje, zavolejte policii, ta musí celou věc minimálně prošetřit a pro něj to bude signál, že si nenecháte vše líbit.
Hlavně by bylo ale dobré situaci řešit celkově, i s maminkou. Nejlépe pokud byste mohly přijít osobně do některého ze zařízení, které pomáhá osobám blízkým závislým. V Praze je možné objednat se přímo k nám, do Poradny pro rodiče a blízké (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html), pokud je to pro Vás daleko, napietš prosím nejbližší město, ráda Vám pošlu odkaz.
Zde je ještě několik krizových linek, kam se také můžete obrátit:
Linka důvěry CKI Bohnice
pro dospělé
nonstop
284 016 666
Centrum sociálních služeb Praha
pro celou populaci
nonstop
Tel: 222 580 697
Linka psychopomoci- krizová linka
telefon: 224 214 214