AD - pomoc
michalcz12
Zdravim nevim jestli se to hodi zfovna na tuhle poradnu ale.. od 7.3 sem zacal brat cipralex, dobral jsem krabicku pak mi dr napsal dalsi s 90 tablety, ja davku zvysil na 2 denne bez vedomi lekare.. k nemu mam jit v az cervenci.. a ja to proste vysadil ptze uz nemam ani jednu tabletu.. uz sem nemel 5dnu ad z toho 4dny nonstop motani hlavy, pokles nalady, deprese ve spolecnosti.. bojim se mu to rict nevim jak dal postupovat. Zaroven bych se chtel zeptat co dr rekne tomu kdyz mu se ho zeptam na zmenu antidepresiv,mam diagnozu soc. fobie a chtel bych spise otestovat benzodiazepiny, myslite ze je to normalni rict si o zmenu typu ad?
Dekuji za odpoved
Michal L.

Odpověděl: Amrit Sen
Michale, zdravím Vás, díky za důvěru. Na dotazy, podobné Vašemu, odpovídáme často.
Na nic nečekejte a k lékaři určitě zajděte.
Nejvíce získáte otevřeným rozhovorem, nebojte se svěřit a pohovořte o všech potížích i okolnostech, včetně toho, že jste si sám upravil dávkování. Ptejte se na všechno, co Vás zajímá, co považujete za důležité, včetně zmiňovaných změn, týkajících se případného nasazení jiných léků. Nikdo Vám hlavu neutrhne, je to právo každého pacienta.
Je důležité vědět, že žádná psychofarmaka nejsou samospásná, a pokud mají mít skutečně léčebný efekt, měla by při jejich užívání souběžně probíhat vhodná terapie.
Na benzodiazepiny se lékaře zeptejte, ale léky tohoto typu, se mohou předepisovat pouze krátkodobě, protože mají vysoký závislostní potenciál, tedy poměrně rychle na ně vzniká jak psychická, tak fyzická závislost. Určitě si je nikdy "neordinujte" sám. Že jste si upravil bez konzultace s lékařem sám antidepresiva, napovídá tomu, že byste užívání diazepinů nemusel zvládnout, a naopak si pořídil další problém, ze kterého byste se vymotával bez pomoci jen těžko, ale také by se Vám to, byť s odbornou pomocí, nemuselo podařit nikdy.
Na okraj, u nás i ve světě, umírá v souvislosti s benzodiazepinovými abstinenčními příznaky více lidí, než například na heroinové "absťáky".
Z Vašich předchozích dotazů usuzuji, že Vás "hrátky s čertem", tedy experimentování a užívání látek, ovlivňujících psychiku, zajímá a baví, možná i víc, než to.
Vzhledem k Vaší fobické diagnóze, a nejen proto, pokud budete užívat psychofarmaka jinak, než určí lékař, nebo budete užívat další látky, počítaje nelegální drogy,  existuje kromě závislostních rizik i riziko, že se zblázníte.
Kdybyste se potřeboval ještě doptat, napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.