záseky
agamka
Dobrý den,dcera užívala nitrožilně pervitin asi 4 roky,prošla léčbou,kterou v pořádku dokončila.Našla si tam přítele,zatím se jeví vše ok,chodí do práce,která jí baví,moc jí tam chválí což si myslím,že jí hodně pomáhá.Podporu mají oba ,od rodiny.Dcera opustila vesnici ve ,které bydlíme 300 km daleko aby nebyla v kontaktu s lidmi co s nimi brala drogy.Ted k dotazu,během braní měla nevím jak to popsat takové jakoby záseky,když mluvila nedokázala normálně dokončit větu ,uprostřed se zasekla a 90% jejích vět končilo eeeee já nevim co jsem chtěla říct.
Včera při tel.hovoru se to stalo opět,nechci vyvolávat paniku,proto se ptám je možné,že cca po 7 měsících abstinence se může toto objevit???taky mě napadlo,že až přijede což má být v nejblžší době dceru otestovat,ale nechci jí dát najevo,že jí neveřím,což asi nevěřím,jinak by mě toto neznepokojovalo:-(,jinak si voláme každý den je veselá příjemná.Moc díky za odpověd a přeji hezký den.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Agamko,
ono to s tou důvěrou asi nikdy nebude jednoduché. Přeci jenom jste si nejspíš užila několik let dost zklamání, lží, pochyb a nedůvěry. Navíc v tom všem hraje roli celá řada dalších emocí - krom nedůvěry a obav o dceru, její život a zdraví, to bude jistě také strach z toho, že by se vše mohlo znovu opakovat, že byste si mohla něčeho nevšimnout, udělat chybu.
Možná by nebylo od věci být k dceří upřímná. I z toho důvodu, aby ona mohla věřit vám. Určitě jí bude líto, jestli vaši důvěru stále nemá, že pochybujete a bojíte se, na stranu druhou ji možná vaše upřímnost a otevřenost potěší a bude ráda, že mezi vámi nic takového dál nebude, Pak už bude záležet na tom, jaká je pravda na straně dcery a jak zvládnete své úzkosti a obavy ustát vy sama.
To, že nezvládá dcera dokončit větu, nemusí znamenat vůbec nic, může se jí to prostě občas stávat i proto, že se jí to donedávna stávalo několik let vlastně celkem běžně (v době, kdy drogy brala). Ale může to znamenat i spoustu jiných věcí - mohla se ocitnout v podobném rozpoložení, jako v době, kdy drogy brala; mohla znovu něco vzít. Těžko říct. Testování na přítomnost drog vám odhalí jen to, jestli v nedávné době dcera drogu užila (a to jen s jistou mírou spolehlivosti). Z mého pohledu je to navíc velký zásah do vašeho vztahu, a může dost pošramotit i tu nově vznikající důvěru mezi vámi.
Pochyby tu asi budou vždycky a jediné, co na ně pomáhá, je čas a to, že dcera bude dál zvládat život bez drog. Přeci jen je to její život, a jestli se i po léčbě rozhodne k drogám vrátit, bude vědět, do čeho jde.
Vím, že se na naši poradnu obracíte poněkolikáté. I proto mě napadá zeptat se vás, jak na tom jste s depresemi a úzkostmi? Jste hodně opatrovnická a protektivní maminka? Jaké pro vás je dát dceři svobodu a odpovědnost za její vlastní život a sledovat, když dělá chyby. Nic jako zdravá míra obav o dceru, která v minulosti brala drogy, neexistuje. A přitom je jasné, že by bylo divné, kdybyste se o dceru nebála. Ptám se tedy spíš na to, jak se v tom cítíte vy a zda vám obavy o dceru nepřerůstají přes hlavu a neobtěžují vás. Budu ráda, když napíšete víc (a to klidně i do skryté poznámky, kdy bude dotaz i odpověď přístupná pouze vám, po zadání kódu).
S přáním pěkného dne,
Gabriela M.