Játra
stress
Zdravím, mám teď trochu problém s játry, které byly poškozeny nemocí. Nicméně chtěl bych jít cca za měsíc na koncert a chtěl bych nějakou lehkou drogu, která by mi pomohla se uvolnit nebo si ten zážitek více užít a zároveň, aby to bylo šetrné k játrům. Četl jsem např. o dextrometorfanu, ale vůbec nevím jak to má s játry.. Nejsem žádný narkoman nebo tak něco(nikdy jsem neměl nic jinýho než ethanol a thc), ale chtěl bych nějaký stimulant, co by pomohl si užít jednu z nejlepších akcí roku!
Děkuji za odpověď a nesuďte mě prosím :p

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás opět.
Co se týče jater, tak o rizicích užití jakékoliv drogy při poškození jater jsme si nedávno psali, informace uvedené v předešlé odpovědi se týkají veškerých drog. Opět připomínám, že zneužití drog (a opravdu není podstatné, o jakou se zrovna jedná) je vždy velká zátěž pro játra i v době, kdy je konzument zcela zdráv. Pokud jsou játra poškozeny (hepatitida, mononukleóza) je to zátěž o to větší. Játra hrají podstatnou roli při procesu rozkladu drog - v játrech se droga rozkládá. Proto mě opravdu nenapadá droga ,,šetrná k játrům"...Vůbec Vás nechci nikterak soudit, to mi nepřísluší, jen se snažím upozornit na rizika, které můžete, ale také nemusíte brát v potaz. Konečné rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
Účinky DXM jsou různé podle velikosti užité dávky. Od slabých stavů, kdy se dotyčná konzumující osoba cítí trochu ,,jinak". Přes středně silnou disociaci, kdy dotyčný vnímá částečně realitu a částečně je mimo tento svět (v jakémsi snu), vnímá sebe samého, ale i okolí zcela jiným způsobem.  Při vyšších dávkách se účinky dále zesilují, účinek také může prohloubit a prodloužit konzumace alkoholu. Velmi vysoké dávky DXM pak vyvolávají stavy, které jsou již zcela mimo realitu. Jak jsem již v textu uvedla, DXM je disociativum, to znamená, že způsobuje jakýsi pocit oddělení duše a mysli od reálného světa. Dle velikosti dávek (proto bývají často rozdělovány do 4 různých úrovní) se přejímají účinky té úrovně předchozí. Jeho zneužití a to především v kombinacích s alkoholem nebo dalšími drogami, je velmi rizikové a to nejen pro játra, ale i pro mozek.
Doporučuji se nejdříve dát celkově do pořádku. Chápu, že se asi na akci těšíte, ale určitě není poslední ve Vašem životě. Počkejte, až budete fit. Možná během té doby postupně přijedete na to, že to jde i bez dalších drog, jako doposud.
Každopádně je dobře, že jste zase napsal a obstaráváte si informace. Zkuste se nad tím ještě zamyslet.
V případě potřeby napište kdykoliv znovu, ať už se rozhodnete jakkoliv.
Mějte se hezky, přeji, ať jste brzy zdráv.
S pozdravem MK