LSD
Jana
Zajímalo, by mě, zda může mít člověk po požití LSD halucinace, kdy slyší hlasy apod. Na http://www.extc.cz/lsd-trip.html je následující: skutečné halucinace vzniklé účinkem drogy, při kterých lidé v důsledku ztráty nadhledu propadají přesvědčení, že se jedná o skutečné jevy nejsou běžné. Vyšší dávky mohou produkovat synestézie, při kterých je vjem jedné modality vnímán jakoby jiným receptorem (např. hudba může být viděna jako barva). LSD obecně nevyvolává sluchové halucinace nebo trvalejší klamy.

Odpověděl: Markéta Kordová
Jano, opět dobrý den.
Ano, již jsem na tento odstavec po prostudování také narazila.
To, že mají kolegové z Podaných rukou na svých stránkách jiné informace, než ty, ze kterých vycházíme my, tak na to Vám opravdu odpovědět neumím.
Naše informace v podrubrikách vychází z odborné literatury (dole jsou uvedeny veškeré zdroje) a z praxe, samozřejmě.
Během své praxe jsem se mnohokrát potkala s uživateli LSD, kteří popisovali stav halucinací prolínající s pseudohalucinací, i se sluchovými vjemy (například na ně hovořili věci nebo barvy, tvary, ale třeba i vítr...).
Tyto prožitky v době, kdy se dějí, si buď uvědomují a vědí, že se děje něco jinak, že se jim to ,,zdá" (pseudohalucinace) nebo v ten moment věří, že to co slyší, vidí, cítí je reál (halucinace).
Zajímá Vás to ze studijních důvodů?
MK