Nosní přepážka
Verča
Zdravím,
užívala jsem každodenně metamfetamin, upřímně jsem si hodně tím zkomplikovala život - tedy upřímně Všem vzkazuji ať se této droze vyvarují. Na léčená jsem nebyla, podstoupila jsem léčení svou vůli !! :-) Zvládla jsem to ale bylo to mučení - ovšem nyní jsem příležitostný, jednou za 3-4 měsíce si dám, ale spíše kokain, toho už se nezbavím, jedině až budu mít rodinu a děti :-) Ale jen jsem se chtěla zeptat, lituju svou nosní přepážku, na ORL se stydím ale musím tam jít, každopádně vím že s nosem nejde už nic udělat, ale nědal by se nějak alespoň ošetřit ? :-) Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Verčo.
Je fajn, že se Vám podařilo konzumace ukočírovat do nějaké přiměřené frekvence, i když úplná abstinence by byla určitě výhodnější a bezpečnější.
Bohužel, na dálku opravdu nepoznáme jak moc nebo není Vaše přepážka poničena. Zmiňujete návštěvu specializovaného lékaře, to by bylo jistě na místě. Dále by bylo rozumné, pokud se nebudete chtít drog vzdát, zvolit jiný způsob aplikace, abyste se nedopracovala až k úplnému zborcení nosní přepážky. To opravdu není nic hezkého.
Nosní přepážka je chrupavčitý orgán dělící nosní dutinu na dvě části, nosní dírky. Pohmatem jde zjistit, v jakém stavu se Vaše chrupavka nachází - v přední části je chrupavka, pokud by byla poškozena, byla by v těchto místech s největší pravděpodobností volnější. Průběžné konzumace drog způsobují odumírání tkáně a postupné poškozování. V publikacích se uvádí, přibližná doba dvou let intenzivní konzumace nosem může dojít k perforaci nosní přepážky, tedy jejího protržení. Může to být samozřejmě hodně individuální, odvíjející se od intenzity užívání, kvality konzumovaných drog, jejich složení, čistoty atd. U dlouhodobých uživatelů zdevastování přepážky není nic neobvyklého, projevuje se to především uvolňováním krvavých chuchvalců a nehezkým pohledem na nos. V těchto případech je již nevyhnutelná operace, ale to neumím vůbec odhadnout, kolik takový zákrok může stát.
Takže doporučuji přestat užívat nosem a navštívit specializovaného lékaře.
Mějte se hezky, buďte na sebe opatrná.
S pozdravem MK