nové testery
Libor
Dobrý den, rád bych se zeptal na následující:Měl jsem dopravní nehodu při které mi byla zjištěna hladina alkoholu 2,2 promile, naboural jsem dvě auta. Sazby znám a se vším jsem smířen, nicméně policisté mi následně udělali i test na přítomnost drog.(ten večer jsem i kouřil konopí), měli tester, který jsem ještě neviděl, byl to stroj - lízal jsem - vypadal trošku podobně jako alkohol tester, potom co jsem se podrobil testu mi nebyl sdělen výsledek, na nic se mne neptali, nebyl jsem vyzván ani na krev,už se to neřešilo, ani do Potvrzení o odebrání řidičáku to uvedeno nebylo. Můj známý mi ale říkal že policisté již mají testery, které jsou tak spolehlivé, že jim to jako důkaz stačí, nevím, co si o tom myslet, myslel jsem že přítomnost drogy v těle, se dá 100% určit až z krve...nevíte, zda mají policisté opravud přístroj, který sám o sobě stačí jako průkazný důkaz? Předem děkuju za odpověď, Libor

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
co se týče testování, tak je pravdou, že policisté v některých regionech využívají modernější testovací přístroje než běžně dříve používané (viz např. text na webu Ministerstva vnitra http://www.policie.cz/clanek/policiste-ziskali-novy-tester-na-zjistovani-drog-u-ridicu.aspx).
Nicméně bez konfirmace laboratorními testy by měl být i v takovém případě výsledek považován za orientační. Pokud Vás policisté neinformovali, že byste měl orientační test pozitivní na THC, nebyl jste vyzván k tomu, abyste se podrobil dalšímu vyšetření a ani není informace o pozitivním testu nikde ve spise, tak předpokládám, že THC test nezachytil, ať už z jakéhokoliv důvodu, a už se to patrně řešit nebude.
Pokud byste se chtěl zeptat na nějaké právní záležitosti, můžete se obrátit na bezplatnou právní poradnu - Právní poradna A. N. O., kde se zabývají právními aspekty drogové problematiky (viz odkaz na jejich web http://poradna.asociace.org/). K osobní schůzce je potřeba se předem objednat, ale můžete zkusit konzultovat i telefonicky nebo e-mailem.
B. Orlíková