THC x játra
stranal
Dobrý den, už mám zhruba měsíc po mono, před dvěma týdny jaterní testy nebyly úplně ok, ale za chvíli jdu na další a je zrovna před létem, tak bych se chtěl vrátit ke kouření marihuany. Máte s tím zkušenost? Myslíte si, že musím stejně jako s alkoholem čekat až testy budou naprosto v pořádku? Díky za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
THC, účinná látka marihuany, je značná zátěž pro játra zdravé, natož pak pro játra poškozené mononukleózou. THC snižuje aktivitu imunitního systému. Právě po zmíněné mononukleóze je dotyčná osoba s touto diagnózou náchylnější k nemocem obecně. Měl byste být během léčby opatrný k různým vlivům, aby oslabený organismus nepodlehl virům, infekcím apod... Konzumace THC by toto oslabení pouze podpořila. Játra hrají podstatnou roli při procesu rozkladu drogy (metabolizace), protože právě v játrech se droga rozkládá.
Alkohol (stejně tak všechny další drogy), jsou pro játra toxické, to znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv. Pokud právě proděláváte mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně. To byste měl brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte a zbytečně neriskovat své zdraví.
Doporučuji se nejdříve dát celkově do pořádku, počkat na srovnání jaterních testů a dalších výsledků s tímto souvisejícími (obsah EBviru v organismu)atd... Možná během té doby zjistíte, že to jde i bez marihuany...
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace. Doporučuji se jimi držet.
Mějte se hezky. Přeji, ať se brzy uzdravíte.
S pozdravem MK