Co s tím?
Pastelka
Dobrý den,
prosím o radu. Žiji s partnerem již 6 let, máme dvě děti. Jediný problém, který řešíme jsou problémy ohledně marihuany a lidí, kteří si libují v konzumaci THC (bez práce, bezdomova, bez cíle, kradou apod). Poslední dobou ale doma nacházím ustřižená brčka do špičky, vylisované kusy alobalu, přítel i tři dny nespí, hraje hry na PC, pak zase 6 dní spí, cpe se jak nezjednaný. Mám podezření na pervitin. Jsem abstinent, nikdy jsem nezkusila ani kouřit obyčejnou cigaretu. Neviděla jsem smysl proč to dělat. Před 2 měsíci sebrali příteli řidičský průkaz pro metamfetamin. Když uhodím tak lže a zapírá, že jsem paranoidní a že si vše vymýšlím a vyhrožuje mi, že mi ukradne děti. Nejraději bych ho vyhodila. Co s tím? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Chápu, že jste z celé situace asi dost vyděšená. Nelze dělat na základě několika mála informací přes net ucelené a objektivní závěry, ale pokud nacházíte brčka apod, policie prokázala partnerovi pozitivní test na metamfetamin, zřejmě se může jednat o užívání pervitinu. Tímto způsobem na dálku to, ale nelze zodpovědně určit.
Níže v odkaze přikládám základní info i zmíněné látce, možná si povšimnete dalších průkazných jevů.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Dále přikládám odkaz se základními informacemi pro blízké osoby: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Bylo by rozumné se dojít osobně poradit co a jak dál. Pokud se rozhodnete s partnerem zůstat i přes to, že by se Vaše podezření potvrdilo, bylo by vhodné si doplnit informace, zkonzultovat jak vhodně s partnerem komunikovat, jaká doma nastavit pravidla, co dělat, když nebudou dodržována, jaké by měl možnosti léčení, pokud by se podařilo ho motivovat, také případně jak se o motivaci pokusit atd...je toho opravdu dost co by stálo za to více a podrobněji probrat. Možná se i více utvrdit ve Vašem rozhodnutí, ať je nebo bude jakékoliv...
Neuvádíte, odkud jste. V případě, že pro Vás není obtížné navštívit zařízení v Praze, můžete se obrátit na naši Poradnu pro partnery, která se přímo specializuje na tyto a podobné situace.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poskytujeme bezplatné a nezávazné služby, více se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde úplně jinde a Praha je problém, tak napište a uveďte, jaká větší města máte poblíž, pokusíme se Vás odkázat jinam, kde by Vám pomohli se v této nesnadné situaci zorientovat, podpořili Vás a pokusili se Vás vhodně navést jak vše přicházející řešit.
Mějte se zatím hezky, přeji, dostatek sil! V případě potřeby ještě napište.
S pozdravem MK